شناسهٔ خبر: 66224190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزئیات بیشتر از غرق شدن یک کودک در ازمیغان طبس

بیرجند - ایرنا - حادثه غرق شدن پسر هفت ساله در روستای گردشگری ازمیغان شهرستان طبس با ورود دادستانی در دست بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مفقود شدن این کودک عضو کاروان تحت نظر بهزیستی که از استان همجوار در منطقه ازمیغان حضور یافتند، عصر پنجشنبه ۳۰ فروردین به مراکز امدادی شهرستان طبس اعلام شد و تیم‌های آتش نشانی و هلال احمر وارد عمل شدند.

پس از بررسی اولیه و عملیات جست و جو توسط نیروهای امدادی جسد بی‌جان کودک هفت ساله در میان آب‌های سطحی دره ورودی به کشتزارهای منطقه پیدا شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس در تشریح این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه روز پنجشنبه با اعلام حادثه به مرکز آتش‌ نشانی، تیم چهار نفره غواص اعزام شد.

مرتضی افراسیابی افزود: موقعیت حادثه جایی نبود که مردم جمع می‌شوند بلکه در قسمت پرت واقع شده لذا کسی از آنجا عبور نکرده که متوجه غرق شدن این کودک شود.

وی با اشاره به اینکه آب محل حادثه گل آلود بوده است اظهار کرد: با توجه به شواهد موجود، این کودک تنها وارد آب شده، چون سرپرست گروه و بقیه اعضا حدود ۲ ساعت به دنبالش بودند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس، عمق آب این مکان را تقریبا سه متر اعلام کرد و گفت: نیروهای آتش نشانی حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند و زمان عملیات ۱۰ دقیقه طول کشید تا جسد از آب بیرون کشیده شد.

وی بر لزوم رعایت نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم توسط خانواده‌ها و مربیان همچنین استقرار نجات غریق در زمان حضور گردشگران و مردم منطقه برای جلوگیری از چنین حوادثی تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس هم روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: سرپرست کاروان در بازداشت به سر می‌برد و همکاران دادستانی امروز برای بررسی بیشتر و بازسازی صحنه حادثه اعزام شده‌اند.

مجتبی ابراهیمی افزود: اکنون قصور سرپرست کاروان کودکان تحت نظر بهزیستی یکی از استان‌های همجوار مطرح است که برای اردوی تفریحی به روستای ازمیغان طبس سفر کردند.

وی با بیان اینکه سالانه غرق شدگی در روستای ازمیغان زیاد بوده است گفت: امسال در عید نوروز به لحاظ استقرار نجات غریق مشکلی نداشتیم اما بعد از اتمام تعطیلات تیم‌های غریق نجات هم رفتند لذا وظیفه سرپرست اردو بوده که مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشد.

دادستان طبس ادامه داد: بعد از جست و جوی زیاد وقتی کودک مفقود پیدا نشد، تیم نجات غریق وارد عمل شد و جسد را از آب خارج کردند.

وی گفت: روستای ازمیغان به خاطر شرایط آب و هوایی خاص، محل قرارگیری نخل و شالی کنار هم است لذا آب زیاد اطراف باغ‌ها جریان دارد اما در برخی نقاط عمق آب بیشتر یا باتلاقی می‌شود که تابلوهای خطر و هشدارهای لازم نصب شده است.

ابراهیمی افزود: با توجه به روایت‌های مختلف از حادثه، تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

روستای ازمیغان از مناطق گردشگری است که در ۳۵ کیلومتری شرق بخش مرکزی طبس قرار گرفته و از معدود روستاهایی است که رودخانه‌ دائمی دارد.

نظر شما