شناسهٔ خبر: 66222612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱۹ انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

خواف-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۲۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب پارسال در این شهرستان مرزی خراسان رضوی شناسایی و اعمال قانون شد.

صاحب‌خبر -

محسن چهکندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این انشعابهای غیر مجاز بعد از شناسایی با پرداخت جریمه و خرید انشعاب قانونی به انشعاب مجاز تبدیل شدند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و صیانت از منابع آبی، گشت‌های مشترک آب و فاضلاب با همکاری نیروی انتظامی با عنوان "گشت آب" در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز بیشتر مربوط به بخش‌های مسکونی، تجاری و باغها بود، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد ۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز نیز در قالب این طرح پارسال در شهرستان خواف قطع شد.

وی در خصوص زیان های انشعابات غیرمجاز آب تصریح کرد: مصرف غیرمجاز آب نه تنها موجب هدر رفت این مایه حیاتی منجر می‌شود، بلکه به شبکه توزیع آب نیز آسیب می‌رساند و حقوق مشترکان قانونی را تضییع می‌کند.

چهکندی گفت: گشت آب به صورت مستمر در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف در حال فعالیت و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما