شناسهٔ خبر: 66221251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از پنج هزار نفر در سیلاب جنوب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سیدمحمد مهدی سجادی پنجشنبه شب در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان با ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با به کارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات ها مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل ۵ هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر نیز اسکان داده شدند.

سجادی از توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تاثیر آبگرفتگی خبرداد و گفت: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله چراغ والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی تا کنون توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

نظر شما