شناسهٔ خبر: 66220771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق طرح جوانی جمعیت ؛

جشن واگذاری بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در استان سمنان

جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور در شاهرود برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جشن واگذاری بیش از  ۲ واحد مسکونی در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز پس از سخنرانی در جمع مردم شاهرود، واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی و همچنین زمین‌های مرتبط با اجرای طرح جوانی جمعیت را به شهروندان متقاضی و دارای شرایط واگذار کرد.
این زمین‌ها به صورت قواره‌های ۲۰۰ متری و برای ساخت خانه‌های ویلایی است و به کسانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم و یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.
همچنین خانه‌های واگذار شده در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن، مقاوم سازی خانه‌های روستایی و بازآفرینی شهری ساخته شده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت بر وعده خود برای ساخت مسکن پایبند است به اهمیت نهاد خانواده و تلاش و تبلیغ دشمن برای ضربه زدن به این نهاد مهم اجتماعی اشاره کرد و گفت : امروز بحران خانواده یکی از آسیب‌ها و بحران‌های جدی تمدن غرب است 
رئیس جمهور با تاکید بر ترویج تشکیل خانواده در جمهوری اسلامی ایران افزود: تمام قوانین و مقررات ما باید تشویق‌کننده تشکیل نهاد خانواده باشد و قانون جوانی جمعیت به همین منظور تدوین و تصویب شده و ترجمان آن ترویج و حمایت از تشکیل خانواده و فرزندآوری است.
استاندار سمنان هم در این جلسه  گفت :  ۱۹ هزار واحد مسکونی در این استان در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن  در حال ساخت و ۲ هزار واحد مسکونی آماده تحویل است .

سیدمحمدرضا هاشمی گفت: ۵ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط تحویل زمین رایگان بودند که از این تعداد یک هزار و ۷۳۲ قطعه تحویل‌شده و امشب هم با حضور رئیس‌جمهور یک هزار و ۱۵۸ قطعه تحویل شد.
استاندار سمنان افزود: با حمایت‌های وزیر مسکن ، همه منازل احداثی در دامغان ویلایی هست و تلاش می کنیم زمین‌های واگذاری باقی‌مانده نیز در سطح استان ویلا سازی شود.

نظر شما