شناسهٔ خبر: 66220275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار مشهد عنوان کرد

حضور قوی خدمت‌رسانان در میزبانی از زائران نوروزی امام هشتم(ع)

زهرا اسماعیلی

فرماندار مشهد گفت: امسال در ایام نوروز که بهار طبیعت و قرآن تقارن پیدا کرده بودند برای میزبانی از زائران بهتر از سال‌های گذشته وارد عمل شدیم و افتخار میزبانی مناسب از زائران امام هشتم(ع) را به دست آوردیم.

صاحب‌خبر -

محسن داوری شامگاه ۳۰ فروردین‌ماه، در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن قدردانی از تمام افرادی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خدمت‌رسانی کرده‌اند، اظهار کرد: امسال در این رویداد بزرگ بهتر از سال‌های گذشته وارد عمل شدیم و افتخار میزبانی از زائران امام هشتم(ع) را به دست آوردیم. در راستای میزبانی شایسته از زائران رضوی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ١۴٠٠ در مشهد راه‌اندازی شد که قبل از سال ١۴٠٠ به عنوان ستاد و به صورت مقطعی خدمت‌رسانی می‌کرد.

فرماندار مشهد اضافه کرد: پس از راه‌اندازی این قرارگاه به دستور استاندار خدمت‌رسانی به زائران در طول سال تداوم دارد که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات قرارگاه خاطرنشان کرد: این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند.

داوری اظهار کرد: پس از سال ١۴٠٠ در طول این سال‌ها کسب تجربه کرده‌ایم . قبل از تشکیل قرارگاه اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز این افتخار  نصیب ما شده که ما در خدمت زائران باشیم تا زائران با آرامش خاطر از زیارت معنوی بهره‌مند شوند.

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در ادامه ضمن تقدیر از تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های خدمتی و اجرایی در سطح شهرستان و استان افزود: برگزاری جلسات استقبال از بهار در شهرداری مشهد از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد که در این راستا ٢٣٠ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری تعریف شد .

وی با بیان اینکه یکی از این حوزه‌ها حمل‌ونقل، پارکینگ و ترافیک است، بیان کرد: تمام پارکینگ‌های سطح شهر برای این ایام به روزرسانی و آماده شد. در محدوده پیرامونی حرم حدود ٣ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت فراهم شد.

شهردار مشهد ادامه داد: پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا در خیابان توحید تا آخر بهار بهره‌برداری و در فصل تابستان آماده خواهد شد.

برگزاری منظم‌ترین طرح استقبال از بهار در نوروز ۱۴۰۳

در بخش دیگری از این مراسم جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: امسال پس از ٣٠ سال در طرح نوروز تقارن دو بهار طبیعت و قرآن را داشتیم که تدابیری بسیاری برای طرح استقبال از بهار اندیشیده شد و یکی از منظم‌ترین طرح‌هایی بود که امسال اجرا شد.

وی با اشاره به آمار سفرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای خراسان رضوی در مقایسه با آمار سایر استان‌ها افزود: در حوزه حمل‌ونقل ریلی رتبه اول، در حوزه حمل‌ونقل هوایی دارای رتبه دوم در سفرهای داخلی و خارجی و در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای رتبه اول در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از خدمت‌رسانی بیش از ١٠ هزار نفر در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و بخش‌های مرتبط در این ایام خبر داد و عنوان کرد: با تردد بیش از ٢۵ میلیون و ٨٢۴ هزار خودرو شخصی رشد ۲ درصدی سفر را در سطح استان داشته‌ایم و علی‌رغم رشدی که نسبت به سال گذشته وجود داشته ١۵ درصد کاهش در تلفات را داشته‌ایم و کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم.

شهامت گفت: در حوزه مدیریت راهبری بیش از ٣٧ هزار ١٧٢ تماس مردمی برقرار و ١٠ درصد آن توسط اپراتور به صورت شبانه‌روزی پاسخگویی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات جاده‌ای ٨۵ درصد با خودرو شخصی سفر کرده‌اند، اظهار کرد: اگر اتوبوس را به این آمار اضافه کنیم حدود ۹۲ درصد سفرها از طریق جاده‌ای انجام شده است .

شهامت بیان کرد: بر اساس آمار بالای تردد جاده‌ای و اهمیت ویژه‌ این حوزه طی این ایام بیش از ۵٩۴ بازدید توسط ٢٧ تیم نظارتی به شکل استانی صورت گرفت و ۴١ مورد تذکر داده شد. علاوه بر آن ٣١ ایستگاه خدمت‌رسان در جاده‌ها خدمت‌رسانی می‌کردند.

تلاش شد نوروزی ایمن برای زائران فراهم شود

در ادامه هادی امیدوار، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اظهار کرد: تمام دست‌اندرکاران در قرارگاه خدمات سفر استان تلاش کردند تا نوروز ایمنی برای زائران فراهم شود.

وی اضافه کرد: این تلاش‌ها نیز در خراسان رضوی وجود داشت که برکت کار ما  بنا به لطف و نظر خداوند و عنایت علی بن موسی الرضا (ع) است.

امیدوار با اشاره به مسیرهای منتهی به حرم ابراز کرد: حدود ٩۵ درصد زائران با خودرو شخصی و ۵ درصد با حمل‌ونقل عمومی به قصد زیارت مشرف می‌شوند، لذا مدیریت این جمعیت و حجم خودرو در این منطقه کار آسانی نیست. کنترل این تعداد زائر با عنایت امام رضا(ع) بود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه در ایام نوروز جرائم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت، ادامه داد: ۵ میلیون زائر همزمان با شب‌های قدر در خیابان‌های منتهی به حرم مدیریت شدند.

وی گفت: پیش‌بینی ما از سفرهای نوروزی امسال این بود که با کاهش روبه‌رو خواهیم بود، اما سفرها برابر سال قبل بود و تلاش شد تا ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شود.

انتهای پیام

نظر شما