شناسهٔ خبر: 66219489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اگر مشارکت مردم با مدیریت شهری افزایش یابد، بودجه‌ای که جسورانه ۱۲۰ درصد افزایش داشته محقق خواهد شد و این دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی امروز _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اتفاقات اخیر باعث دوری اعضای باتجربه شورا از شورای شهر شد و این امر سبب تغییر مسیر و سرعت خدمت به شهر و شهروندان شد.

وی افزود: در بازه زمانی تعلیق اعضای اصلی شورای شهر دفاعیات لازم جهت کلانشهر شدن ارومیه انجام نشده و تحمیلِ طرح جامع به شهر، باعث توسعه شهر در نقاطی شد که حاشیه‌نشینی و معابر خاکی را افزایش خواهد داد و عقب ماندگی شهر ارومیه را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین از حمایت‌های استانداری آذربایجان غربی و فرمانداری ارومیه از شورای شهر تشکر کرد و گفت: با عنایت به شعار سال، اگر مشارکت مردم با مدیریت شهری افزایش یابد، بودجه‌ای که جسورانه ۱۲۰ درصد افزایش داشته محقق خواهد شد و این دور از انتظار نیست.

پناهی ادامه داد: همچنین اگر اراده مضاعف در مدیریت شهری وجود داشته باشد، فراتر از بودجه مصوب نیز محقق خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تشریح منابع مالی پروژه‌ها از برخی رفتارهای انتخاباتی و سیاسی در تقابل یا مدیریت شهری انتقاد کرد و یادآور شد: با این حال تمامی مطالبات پرسنل شهرداری و اکثر مطالبات پیمانکاران در سال قبل تسویه شده است.

پناهی با انتقاد از جابه‌جایی اولویت‌ها در رسیدگی به معابر و محلات شهر تصریح کرد: با اینکه برخی معابر و کوچه‌ها خاکی هستند یا نیاز به لکه‌گیری دارند ولی سال قبل شاهد آسفالت‌ریزی در خیابان‌هایی بودیم که نیاز به آسفالت نداشتند ولی در معرض دید بودند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه از نخبگان و صاحب‌نظران دعوت به همکاری کرد و افزود: جلسات مرکز پژوهش‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد و این مرکز نیاز به مشارکت همگانی شهروندان و اساتید دارد.

نظر شما