شناسهٔ خبر: 66219372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی:

تولید ۴گونه گیاه دارویی در جهاددانشگاهی/توزیع در داخل و صادرات به خارج آغاز می‌شود

روح‌اله قیطاسی

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در پژوهشگاه گیاهان دارویی با اقدام مشترک با شرکت خصوصی توانسته در ۴ گونه گیاهی تاییدیه لازم را کسب کند،افزود: این گیاهان در اناق‌های تمیز یا کلین روم‌ها تهیه می‌شوند، باید گفت که اتاق‌های تمیز نقش مهمی در فرایند تولید و فرآوری گیاهان دارویی دارند،با تلاش جهاد دانشگاهی تعداد بالای از کلین‌روم ساخته شده که این موضوع تحسین وزارت بهداشت را داشته و این وزارت خانه از ما درخواست کرد که در زمینه تولید دارو نیز مشارکت داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی امروز در نشست شورای مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی که با حضور رووسای واحدهای مستقر در این مجتمع در سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به لزوم برگزاری منظم جلسات فصلی برای طراحی و پایش مسیر پیشرفت مجتمع اظهار کرد: این مجموعه تحقیقاتی فاخر که مزین به نام شهدای جهاد دانشگاهی است، باید بیش از گذشته بدرخشد و جزو برترین مراکز فناورانه کشور باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: انتظار داریم مجتمع در آینده نزدیک نگینی درخشان در غرب تهران باشد و همانگونه که شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پارک پردیس موجب مباهات علم و فناوری کشور هستند، مجتمع تحقیقاتی نیز با استفاده از ظرفیت های کم نظیر جهاد دانشگاهی، در عرصه فناوری و تجاری سازی دانش سرآمد کشور باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۱۳ واحد و سازمان فناور زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و حدود ۱۲۰ شرکت در مجتمع مستقر هستند افزود: با حمایت هرچه بیشتر از ساختارهای مردم نهاد و خصوصی، در راستای تحقق شعار سال نقش مهمی را ایفا خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: اولویت فعالیت‌های مجتمع تحقیقاتی، رونق اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از فناوری است و مسیری که اکنون در زمینه تولید و تجاری‌سازی داروهای گیاهی، تعامل حرفه‌ای با بخش خصوصی سرمایه‌گذار، ایجاد اولین کاوشکده رسانه و برندینگ کشور و صادرات محصولات جهاد دانشگاهی شکل گرفته، باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات امنای جهاد دانشگاهی واگذاری اراضی مجتمع تحقیقاتی به شرکت‌های فناور آغاز شده، بیان کرد: امید داریم با اقداماتی که اجرایی شده، این شرکت‌ها بتوانند در بازه زمانی کوتاهی به گردش مالی شایسته ای در زمینه تجارت محصولات فناورانه برسند.

انتهای پیام

نظر شما