شناسهٔ خبر: 66217058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

آموزش روش های جدید تامین مالی به فعالان اقتصادی ضروری است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: عدم تامین مالی یکی از عوامل مهم ناتمام ماندن پروژه ها است که فعالان اقتصادی باید با روش های جدید تامین نقدینگی آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار کرد: یکی از دلایل اساسی توقف واحدهای تولیدی و یا نیمه‌تمام ماندن آن‌ها عدم تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه از چند دهه گذشته عمده‌ترین روش برای تامین نقدینگی، از طریق دولت بوده است افزود: اعمال روش‌های نوین تامین منابع مالی و آموزش برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی برای فراگیری این روش‌ها ضروری است.

زیویار تصریح کرد: ساز و کار اتاق بازرگانی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب است و می‌توان در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان بهره برد.

یک مدرس بورس نیز در این نشست اظهار کرد: چارچوب تامین مالی در ایران با سایر کشورهای جهان تفاوت آنچنانی ندارد به نحوی که بانک ها، دریافت تسهیلات و بازار سرمایه از جمله این روش ها است.

عبدالله دریابر با بیان اینکه تحریم ها بر روی فعالیت بخش خصوصی نیز تاثیر گذار بوده است عنوان کرد: در برخی استان ها هنوز در بحث بازار سرمایه خوب عمل نشده که لازم است با روش های تامین مالی و بازار سرمایه قوی تر عمل کنند.

وی یادآور شد: برخی از استان ها در دولت سیزدهم حرکت های خوبی آغاز و سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ را فعال کرده اند که در سال های آینده نمود آن را خواهند دید.

نظر شما