شناسهٔ خبر: 66217028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه آماده ارسال‌ شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه آماده شد و هفته آینده به سازمان جهانگردی و گردشگری ارسال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی فاطمی روز پنجشنبه در جشنواره رود و ریل در روستای گردشگری بیشه اظهار کرد: استان لرستان سال جاری با پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و ثبت جهانی پرونده روستای گردشگری بیشه به سمت جهانی شدن گام برداشته است.

وی افزود: این مهم در وزارت میراث فرهنگی سابقه نداشته و با توجه به ظرفیت های گردشگری ، تاریخی و توریستی این استان، لرستان با ۲ اثر در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: هفته آینده پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با تلاش شبانه روزی کارشناسان و همکاری خوب مردم این منطقه برای ثبت جهانی ارسال می‌شود.

فاطمی گفت: روستای بیشه برای دومین سال پس از تکمیل پرونده برای ثبت جهانی ارسال و امیدواریم این مهم برای لرستان و کشور به نتیجه برسد.

وی افزود: براساس قابلیت های این روستا امتیازی داده و کارشناسان نظر می‌دهند و پرونده این روستا هفته آینده به سازمان جهانگردی و گردشگری ارسال‌ و ۶ ماه زمان برای برطرف کردن نواقص وجود دارد و تلاش خواهیم کرد دومین روستا را جهانی کنیم.

وی ادامه داد: دره خرم‌آباد و روستای بیشه لرستان را بیشتر مورد توجه قرار داده است و هشت روستا در کشور وجود دارد و بیشه در میان آنهاست.

نظر شما