شناسهٔ خبر: 66216971 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ساعی: منشور حضرت امام پاسخی برای کارکردهای هنر انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه سوره در حاشیه آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در گفتگو‌با فرهنگ گفت: مناسبت‌این‌ هفته‌ ما را به فکر فرو‌می‌برد که هنر انقلاب اسلامی چیست که‌ پاسخ به‌ این‌پرسش خیلی راحت نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدحسین ساعیرئیس دانشگاه سوره در حاشیه آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در گفتگو‌با فرهنگ در خصوص شاخصه‌های هنر انقلاب بیان کرد: اگر بخواهیم از روی کارکردها و نتایج هنر انقلاب اسلامی به یک پاسخ برسیم شاید بهتر باشد پاسخ را همان منشور حضرت امام ب

رای هنر در نظر بگیریم، هدف و نوع نگاهی که امام به هنر انقلاب اسلامی دارند از این جنس است که هنر چه کاربرد و کارکردی برای جامعه خود باید داشته باشد.

ساعی افزود: اگر از خود هنر و معرفی ماهیت هنری که بشود به آن صفت انقلاب اسلامی را ملحق کرد صحبت کنیم این سوال به یک سوال سخت تبدیل می‌شود و مسئله زیبایی‌شناسی هنر، سبک، رویکردهایش و اینکه آیا مانیفستی برای این هنر می‌توانیم داشته باشیم و مبتنی بر چه جهان‌بینی است مطرح می‌شود که باید کار نظری بیشتری صورت بگیرد تا این رویکرد حاصل بشود.


رئیس دانشگاه سوره تصریح‌کرد: یک جنس دیگری از این فضا این است که ما برگردیم و از آن اتفاقات و رویدادها، رخدادها و آفریده‌هایی که ذیل هنر اسلامی در این پنج دهه اخیر به وجود آمده یک رابطه روحی، حسی و یک نوع درک حضوری پیدا کنیم.

وی در پایان در خصوص سومین رویکرد مواجه با هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: خیلی از افرادی که شاید پایگاه اصلی آنها از بعد انقلاب حوزه هنری بوده، در انواع هنرها شامل همین رویکرد می‌شوند، نحوه ارتباط و فهم و درکی که انسان با این هنرها پیدا می‌کندمی‌تواند کمک کند که یک درک حسی و حضوری از این هنر پیدا کنیم.

نظر شما