شناسهٔ خبر: 66215950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

پرونده روستای بیشه برای ثبت جهانی به سازمان جهانی گردشگری ارسال خواهد شد

آزیتا یوسفیان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پرونده روستای بیشه برای دومین بار به سازمان جهانی گردشگری برای ثبت جهانی ارسال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عطا حسن‌پور امروز سی‌ام فروردین ماه در جشنواره رود و ریل که در روستای هدف گردشگری بیشه برگزار شد، با بیان اینکه برای دومین بار کمتر از دو هفته دیگر پرونده روستای گردشگری بیشه لرستان به سازمان جهانی گردشگری ارسال خواهد شد، بیان کرد: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه لرستان که مرکز آبشارشناسی را در این منطقه ستودنی است.

وی اضافه کرد: روستای بیشه از سال قبل برای ثبت جهانی مورد توجه و بیشترین حجم گردشگر را در بین مناطق گردشگری استان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری لرستان، افزود: روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور و ۸ روستای کاندیدا برای ارائه به سازمان جهانی انتخاب شده است.

وی گفت: دو عنصر حیات بخش برای مردمان این مسیر وجود دارد که ابتدا رودخانه که موهبتی الهی بوده و راه‌آهن است که حدود یکصد سال در این منطقه قرار دارد.

حسن‌پور بیان کرد: طبیعت و صنعت توانسته معیشت اهالی این منطقه را تامین کند و به عنوان دومین روستا پس از کندوان در فهرست ثبت‌جهانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما