شناسهٔ خبر: 66215727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی وزارت بهداشت گفت: ادامه تحصیل از مقطع کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی در حال بررسی است.

صاحب‌خبر -
بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
 
حسین درگاهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: رشته آزمایشگاه از جمله رشته‌های اثر گذار در نظام سلامت است که نقش به سزایی در تشخیص بیماری‌ها دارد.
وی گفت: رشته علوم آزمایشگاهی بسیار در علوم پایه اهمیت دارد و پیش بینی‌های درمانی در این رشته تعیین می‌شود و در حوزه بهداشت و غربالگری در کنار سایر رشته‌ها هستند.
درگاهی گفت: در قبل انقلاب این رشته محدود بود به مقطع ۶ ماهه وپس از انقلاب به علت نیاز‌های وافر به این رشته در کل کشور، به صورت فوق دیپلم در آمد و تا سال ۷۴ به صورت دکترا پذیرش داشت.
وی گفت: پس از سال ۷۴ این رشته دوباره به مقطع فوق دیپلم به کارشناسی مشخص شد و اکنون کارشناسی پیوسته دارد.
درگاهی با بیان اینکه با توجه به پیگیری و مطالبه فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی وزارت بهداشت در حال بررسی تحصیلات تکمیلی این رشته و ورود به مقطع دکتری علوم آزمایشگاهی است ادامه داد: رشته‌های تک تخصصی مدیریت بخش‌های مختلف آزمایشگاه را بر عهده دارند و اخیرا با کمک مقام عالی وزارت بهداشت، فلوشیپ آزمایشگاهی تاسیس شده و از فارغ التحصیلان تک رشته‌ای جذب دارد این رشته آینده بسیار روشنی دارد.
وی گفت: به نظر می‌رسد رویکرد‌های توسعه کمی و کیفی این رشته از مقطع کارشناسی و به دکتری علوم آزمایشگاهی در خال بررسی در کمیته‌های تخصصی است و در صورت بررسی و تایید اجرایی خواهد شد.

نظر شما