شناسهٔ خبر: 66215596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیرخارجه پاکستان: خواستار تنش زدایی فوری در خاورمیانه هستیم

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اقدام نظامی تهران در قبال رژیم صهونیستی، آن را پاسخ جمهوری اسلامی به حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق برشمرد و تاکید کرد اسلام آباد خواستار تنش زدایی فوری در منطقه خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سناتور محمد اسحاق دار در حاشیه دیدار عیدانه با نمایندگان رسانه‌های خارجی مستقر در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با تحولات خاورمیانه پس از پاسخ تنبیهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری هستیم.

وی افزود: دولت پاکستان پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق موضع صریح خود را اعلام کرده و نسبت به پیامدهای این حمله هشدار داده بود اما جامعه جهانی عکس العمل موثری از خود نشان نداد لذا ایران در واکنش به حمله به سرکنسولگری خود دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل زد.

سناتور محمد اسحاق اظهار داشت که تشدید تنش‌ها به ضرر صلح و امنیت منطقه‌ای تمام می‌شود بنابراین ما از همه ذینفعان می خواهیم نقش خود را برای کنترل اوضاع ایفا کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان درخصوص سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد نیز گفت که پاکستان میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود پذیرای هیات ایرانی خواهیم بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده بود: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در روزهای گذشته وزیر دفاع پاکستان با بیان اینکه دلیل دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران، حمایت این کشور از ملت مظلوم فلسطین است، تاکید کرده بود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران یعنی تجاوز به تمامیت ارضی آن و لذا اقدام تهران علیه این تجاوز یک پاسخ دفاعی و متناسب بود.


نظر شما