شناسهٔ خبر: 66215218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر کشور:

توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

وزیر کشور گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است چون راه زیربنای توسعه است و باید ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری انجام شود و این مسئله در دستور کار جدی مسوولان باشد.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیلزدگان از لحظات اولیه توسط مسوولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد و دولت در کنار مردم هست و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد و این را مطمئن باشید.

وی افزود: در بحث برق اقدامات لازم در حال انجام است و ان شاالله بزودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل شود و در ابتدا باید آب مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگر در این مناطق نشوییم.

وی گفت: کار اساسی برای زیرساخت ها انجام گیرد تا مشکلات کمتر شود و مردم به راحتی بتوانند با آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشتی باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها هست لذا سرعت بیشتر در اجرای طرح های حوزه راه، برق، آب، تلفن و اینترنت و آبخیزداری در اولویت باشد، بیان کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در کمترین بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند. اما در ابتدا به وسیله پمپ های قوی آب داخل خانه هر چه سریعتر تخلیه شود.

وحیدی ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم و این آبی که سدها ر پر کرده است برای اشتغال و تولید مفید است.

وی از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسولان برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما