شناسهٔ خبر: 66214958 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

برای درمان آکنه از گلاب استفاده کنید

گلاب می تواند به طور موثر علائم جوش های آکنه را کاهش دهد و در عین حال پوستی شفاف و درخشان را برای شما به ارمغان آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از acnestar، گلاب به طور باورنکردنی برای سلامت پوست عالی است زیرا از آب و همچنین شیرینی گل رز تشکیل شده است که یک اکسیر زیبایی جادویی است و از آبرسانی پوست و التیام آکنه گرفته تا حفظ تعادل pH پوست می تواند سلامت پوست ما را تضمین کند.

گلاب به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی اش که آن را به یک داروی موثر ضد آکنه تبدیل می کند، مورد تحسین افراد مختلفی قرار گرفته است. گلاب می تواند به طور موثر علائم جوش های آکنه را کاهش دهد و در عین حال پوستی شفاف و درخشان را برای شما به ارمغان آورد.

چرا برای درمان آکنه باید گلاب استفاده کنیم؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا گلاب به عنوان یکی از بهترین درمان‌های جوش‌ و آکنه در نظر گرفته می‌شود:

1. تعادل pH پوست را حفظ می کند

استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی مانند پاک کننده های صورت یا صابون ها می تواند تعادل pH پوست شما را بر هم بزند. این وضعیت می تواند بیشتر به رشد باکتری ها کمک کند که می تواند منجر به بروز آکنه شود. با این حال، استفاده از گلاب می تواند با حفظ سطح pH پوست، این اختلال را متعادل کند.

2. روغن اضافی را از بین می برد

گلاب یک تونر طبیعی است که منافذ شما را تمیز می کند، چربی اضافی را از بین می برد و اندازه آکنه را کاهش می دهد. این به از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک می کند و در عین حال از بروز جوش های آینده جلوگیری می کند. علاوه بر این، در بهبود اسکارهای آکنه نیز موثر است.

3. پوست شما را تسکین می دهد

گلاب دارای خواص ضد التهابی و خنک کننده است که می تواند به تسکین سوزش و تشدید ناشی از جوش های آکنه کمک کند.

چگونه از گلاب استفاده کنیم؟

اجازه دهید اکنون به برخی از بهترین راه های استفاده از گلاب برای کاهش ظاهر جوش های آکنه نگاهی بیندازیم:

  1. استفاده از گلاب در شب یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن تمام آلودگی هایی است که برروی صورت شما در طول روز جمع شده است.
  2. مخلوطی از گلاب و آبلیمو درست کنید و آن را روی نواحی آسیب دیده صورت خود بمالید. اجازه دهید این مخلوط حدود 20-25 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.
  3. از گلیسیرین و گلاب خمیر درست کنید. آن را روی صورت خود بمالید. این یک ترکیب جادویی است که به باز کردن منافذ شما کمک می کند و در عین حال جوش های آکنه را به حداقل می رساند.
  4. از گلاب برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید زیرا نه تنها صورت شما را تمیز می کند بلکه باکتری های مولد آکنه را نیز دور نگه می دارد.
  5. یک تکه پنبه را در گلاب آغشته کنید و آن را روی صورت تمیز خود بمالید. از آنجایی که گلاب خاصیت قابض دارد، منافذ شما را سفت می کند و در عین حال از مسدود شدن پوست توسط کثیفی ها جلوگیری می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما