شناسهٔ خبر: 66214529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

مریم روشندل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: تصاویر یک پلنگ ایرانی توسط دوربین‌های تله‌ای شهرستان رودبار در جنوب گیلان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

حمزه عشوری امروز ۳۰ فروردین ماه درباره ثبت تصویر پلنگ ایرانی در شهرستان رودبار، اظهار کرد: بعد از تلف شدن یک راس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تله‌ای، از حضور یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار تصویربرداری شد.

وی در خصوص تعارضات پیش‌آمده بین دامداران و حیات وحش، افزود: متاسفانه در بسیاری از مناطق جنگلی ما، دامداری همچنان به سبک سنتی انجام می شود که در این سبک دامدارن، دام‌های سنگین خود همچون گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند و حیوانات وحشی بالطبع دام‌های وارد شده در قلمروی خود را به عنوان طمعه تلقی کرده و این موضوع باعث ایجاد تعارض مابین دامداران و حیات وحش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در گذشته با توجه به تعدد افراد خانوار و فرهنگ سختکوشی که در حال حاضر کمتر می‌توان آن را یافت، دامداران از دام‌های خود به هر طریق حفاظت می‌کردند و تعارض کمتری پیش می‌آمد اما با فرهنگ کنونی، دامداری بایستی به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغل همسو با محیط زیست جایگزین مشاغل مخرب طبیعت شود.

انتهای پیام

نظر شما