شناسهٔ خبر: 66214378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: کردستان آماده میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: استان این ظرفیت و آمادگی را دارد که میزبان مسابقات ملی و بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در سنندج اظهار کرد: کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای میزبانی مسابقات ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی دارد و ما نیز در این زمینه با تمام توان حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه ورزش در بحث ایجاد نشاط اجتماعی، بار عمده ای از مسائل را بر دوش می کشد، افزود: میزبانی از مسابقات ورزشی ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی های استان در بخش های مختلف به مردم کشور است و باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: وقتی اردوی ورزشی در استان برگزار می شود، نخگبان حاضر در این اردو می توانند توانمندی های کردستان را ببیند و به دیگران منعکس کنند که کمک بسیار بزرگی به معرفی ظرفیت های استان است.

زارعی کوشا یکی از چالش های بزرگ کردستان را در سال های گذشته وجود ذهنیت های نادرست به این استان دانست و یادآور شد: این ذهنیت ها با سفر سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب و توصیف کردستان به استان فرهنگی از جانب ایشان، تغییر پیدا کرد و اصلاح شد.

وی تاکید کرد: طی ۲ سال و نیم اخیر نیز توانستیم با برگزاری برنامه های مختلف، ذهنیت و نگاه مردم کشور را به استان بیشتر تغییر دهیم.

استاندار کردستان افزود: در حوزه گردشگری در تعطیلات نوروزی امسال، ۶۵۰ هزار نفر به شهرستان مریوان سفر کردند که این رقم قبل از کرونا ۱۵۰ هزار نفر بود.

به گفته زارعی کوشا، سال گذشته شهرستان های مریوان و سروآباد، پذیرای چهار میلیون مسافر بودند که جهش بزرگی در جذب گردشگر بوده است.

برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در سال گذشته و استقبال مردم به ویژه جوانان استان از برگزاری مسابقات ورزشی از جمله بسکتبال، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

سرعت پیشرفت ورزش در کردستان هر روز بیشتر می شود

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی هم گفت: سرعت ورزش در کردستان هر روز بیشتر می شود و آینده ورزش ایران، آسیا و جهان به سمت ورزش های مفرح زیر مجموعه این فدراسیون پیش می رود.

نصرالله پریچهره با اشاره به وجود ۱۸ کمیته و ۴۰ رشته زیرمجموعه این فدراسیون، افزود: رشته های ورزشی این فدراسیون، مفرح و جذاب است و در کشورهای دیگر طرفداران بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه روسای انجمن هایی که سال گذشته کم کاری کردند، کنار گذاشته شدند، اضافه کرد: این رشته ها کمترین آسیب را دارند و باید به فعالیت در این حوزه گام برداشت، چرا که جهان به این سمت می رود.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی اظهار کرد: این فضا در کردستان نیز به دلیل تنوع جغرافیایی و توانمندی زیاد به ویژه در بخش نوجوانان و جوانان، بیشتر فراهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: سال گذشته استان میزبان بیشترین اردوهای تیم ملی و مسابقات ملی و بین المللی بود که تاکنون سابقه نداشته است.

آمنه غلام ویسی از حمایت های استاندار کردستان از ورزش استان قدردانی کرد و یادآور شد: از لحاظ فضای ورزشی وضعیت خوبی داشته و آمادگی برگزاری مسابقات ملی و بین امللی را داریم.

نظر شما