شناسهٔ خبر: 66214340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج با تدبیر رفع شود

خبرگزاری صدا و سیما

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات پیرامون سفر حج گفت: هزینه این سفر عبادی بسیار سنگین است و باعث شده کسانی که سالیان طولانی در نوبت بوده اند، اکنون از استطاعت خارج شوند.

صاحب‌خبر -

هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج را با تدبیر رفع کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانست و گفت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

معظم له یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

وی با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، اظهار کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان طولانی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

آیت الله مکارم شیرازی فلسفه حضور بعثه‌های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانسته و تصریح کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کردند.

نظر شما