شناسهٔ خبر: 66212926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است

اصفهان-ایرنا- فرماندار اصفهان گفت: دهیاران دامنه دغدغه مندی خود را از مسائل عمرانی روستاها به نیازهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سلامت گسترش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی روز پنجشنبه در نشست با دهیاران و اعضای شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی اصفهان افزود: افزایش سرانه ورزشی، ایجاد اشتغال، تسهیل ازدواج، کاهش اعتیاد و طلاق، رشد علم و فناوری، فرزندآوری و ارتقاء سلامت و بهداشت از دیگر مواردی است که دهیاران باید مورد توجه قرار دهند و برای تحقق مطالبات اهالی روستا در این موارد بکوشند.

وی افزود: تقویت ارتباط با مردم و شنیدن صحبت های آن ها، تعامل با نهادها برای پیگیری مطالبات منطقی، صرفه جویی در هزینه ها و ارائه برنامه برای مشکلات روستا ضروری است.

فرماندار اصفهان به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و بیان کرد: با توجه به روحیه تلاشگری اهالی روستاها، نقش دهیاران در مشارکت افزایی اقتصادی مردم برای جهش تولید بسیار مهم و راهگشا خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت با تکیه بر پیشینه و آداب زندگی روستایی قابلیت تقویت و برنامه ریزی دارد، افزود: دهیاران باید زمینه ساز مشارکت مردم در عرصه های مختلف برای رفع مشکلات شوند.

فرماندار اصفهان افزود: شناسایی و تجلیل از نخبگان روستایی از جمله معلمان و دانش آموزان برنامه ریزی و اجرا شود.

احمدی تصریح کرد: دهیاران مدیران بحران روستاها هستند و در این زمینه مسوولیت دارند بنابراین لازم است امکانات و تمهیدات مورد نیاز را پیش بینی و تامین کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و روش های آبیاری در میان کشاورزان و باغداران روستاها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه ساختار شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی نباید تضعیف شود، افزود: دهیاران و اعضای هیأت مدیره شرکت تعاونی دهیاری ها باید هماهنگ و همدلانه پیش بروند و عملکرد و برنامه های آنها کاملا شفاف باشد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان افزون بر ۹۲۰ روستا دارد که ۸۴۷ روستای آن دارای دهیار هستند و شورای اسلامی روستا در تمام ۹۲۰ روستای این استان تشکیل شده است.

نظر شما