شناسهٔ خبر: 66212888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان انجام شد؛

آغاز عملیات آماده‌سازی ۲۰ هکتار زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گرمسار

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی درمراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند شهرستان گرمسار گفت: حدود ۲۰ هکتار زمین برای متقاضیان شهرستان گرمسار با عنوان دهکده شهری به تعداد ۳۷۹ قطعه ۲۰۰ متری آماده شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند شهرستان گرمسار گفت: از ۴ میلیون مسکن هدفگذاری شده توسط دولت سیزدهم، تا کنون عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. 

وی در ادامه توضیح داد: از این تعداد تا کنون حدود ۵۰۰ هزار واحد تحویل مردم شده است. این مسکن‌ها در قالب مسکن شهری و روستایی در اختیار مردم قرار گرفته اند. 

اکبری ادامه داد: از این تعداد، عملیات اجرایی حدود ۲۰۰ هزار واحد با استفاده از اراضی خودمالکی و با حمایت دولت و حدود ۲۶۰ هزار واحد در بافت فرسوده در قالب مسکن شهری آغاز شده است. 

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر این عملیات بهسازی و نوسازی ۴۹۰ هزار واحد در بخش روستایی آغاز شده است. 

اکبری در ادامه تصریح کرد: همچنین تامین بیش از ۴۰۰ هزار قطعه از اراضی نیز در راستای ساخت مسکن در حوزه روستاها انجام شده که از این تعداد حدود ۸۰ هزار قطعه به صورت اجاره ۹۹ ساله تحویل مردم شده است. 

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه شهری نیز اراضی دولتی که به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می گیرد، حدود ۴۰۰ هزار قطعه در قالب خودساز (ساخت انفرادی و گروهی) و یا در طرح های جوانی جمعیت و مسکن ایثارگران به مردم واگذار شده و تسهیلات مربوطه نیز پرداخت می‌شود. 

اکبری در پاسخ به این که در شهرستانی مانند گرمسار که اراضی دولتی چندانی وجود ندارد، تخصیص زمین چگونه خواهد بود، گفت: علاوه بر الحاق اراضی، شیوه جدیدی تحت عنوان دهکده شهری برای مناطقی که زمین‌های دولتی اندکی وجود دارد، ایجاد شده و در شهرستان گرمسار نیز حدود ۲۰ هکتار برای متقاضیان شهری در قالب دهکده شهری به تعداد ۳۷۹ قطعه ۲۰۰ متری آماده شده که برای متقاضیان گرمسار و بومیان روستایی در نظر گرفته شده است.

نظر شما