شناسهٔ خبر: 66212529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در اولین جلسه کارگروه مشترک تولید و عرضه مسکن گلستان عنوان شد؛

اقدامات تسهیل گرایانه راه و شهرسازی برای تولید مسکن در بافت های فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین جلسه کارگروه مشترک تولید و عرضه مسکن استان گفت: وزارت راه و شهرسازی با تدوین و ابلاغ بسته های تشویقی ۱۹ بندی اقدامات تسهیل گرایانه برای ساخت و عرضه مسکن توسط بخش خصوصی و انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان در محلات هدف بازآفرینی تمامی استان ها انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه، اولین جلسه کارگروه مشترک تولید و عرضه مسکن با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رییس شورای اسلامی شهر گرگان، رئیس، هیئت مدیره و اعضای انجمن انبوه سازان گرگان و گنبد کاووس برگزار شد.

مهدی ملک مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در این جلسه به تسهیل گری  در ساخت و ساز در بافت های فرسوده استان توسط راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: تدوین بسته های تشویقی بومی سازی شده ذیل بسته های تشویقی ۱۹ گانه شرکت بازآفرینی شهری ایران یکی از مهم ترین اقدامات برای تسهیل در ساخت و ساز در بافت فرسوده گلستان است.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم تولید و عرضه مسکن است که ما به عنوان دستگاه ذیربط از مسیرهای مختلف در صدد تحقق اهداف و برنامه های دولت در این حوزه هستیم.

ملک ادامه داد: در زمان ساخت اجرای کلان پروژه مسکن مهر در سطح کشور ۷۵ درصد اجرای پروژه های ساختمانی به بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: اگرچه در زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن این موضوع به طور رسمی ابلاغ نشده اما از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردمی در تولید مسکن گلستان استفاده می شود.

ملک در ادامه این جلسه اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی منعی برای صدور پروانه دو مرحله ای برای سازندگان نداشته و طی جلسه ای برنامه ریزی های لازم برای این امر انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: اگرچه طرح بلندمرتبه سازی در شهر گرگان مصوب شده اما ضروری است که سازندگان به تاثیرات روانی ساخت و ساز بر شهروندان توجه کنند.

وی درانتهای سخنانش گفت: عدم پایبندی به طرح‌های جامع و تفصیلی توسط سازندگان تضییع کننده حقوق شهروندی است.

در این جلسه مباحثی چون صدور پروانه دو مرحله ای، ضرورت بلندمرتبه سازی در گرگان، راهکارهایی برای تولید بیشتر مسکن در استان و واگذاری تسهیلات بانکی به سازندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما