شناسهٔ خبر: 66212079 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد

صدور ۳.۵ میلیون گواهینامه مهارت در ۲ سال گذشته

ندا خسرو شاهی

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از صدور ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای سال جاری ۲۵ برنامه تحولی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد عظیمی در گفت وگو با ایسنا، از تدوین ۲۵ عنوان برنامه تحولی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: امسال حجم برنامه ها نسبت به سال گذشته ۱۸.۵ درصد رشد داشته و ۱۸ عنوان فعالیت آموزشی پیش بینی شده که شامل گروه های هدف خاص، آموزش مربیان آموزشگاه های آزاد، برقراری دوره های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی، رتبه بندی مربیان بخش دولتی و واگذاری فاز ۱ پیاده سازی پلتفرم مهارت آموزی است.

وی به برنامه های پیش بینی شده سازمان برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: امسال ۷ برنامه را برای تحقق شعار سال در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می توان به صدور و تمدید مجوز آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اشاره کرد. برنامه سال گذشته ۳۰۰۰ مجوز بود که در سال ۱۴۰۳ به ۳۳۰۰ مورد مجوز افزایش یافته است.

عظیمی در ادامه از صدور ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۱ تعداد صدور مجوزها ۱ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۳۸۰ مورد بوده که در سال۱۴۰۲ به ۱ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۳۸ مورد افزایش یافت در حالی که در دوره مشابه دولت دوازدهم ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۶۲ مورد بود که در مقایسه با آن ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی درباره تأسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای طی این مدت گفت: میزان صدور مجوز راه اندازی آموزشگاه های آزاد در این دولت ۴۱ هزار و ۷۹۳ مورد بوده که ۱۱۹۴ درصد رشد را نسبت به دوره گذشته داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به تعداد واحدهای پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی اشاره کرد و گفت: در بخش صنایع و صنوف تعداد بنگاه‌های پذیرنده آموزش طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جمعا ۷۷ هزار و ۱۰۵ واحد بوده است؛ در حالی که این تعداد در دولت دوازدهم ۴۰ هزار و ۲۲۵ واحد بوده و ۹۲ درصد رشد را نشان می دهد.

انتهای پیام

نظر شما