شناسهٔ خبر: 66211656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان: شورای فرهنگی در ادارات مختلف تشکیل شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های بخش فرهنگ و هنر، شورای فرهنگی در ادارات مختلف استان تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان در سنندج اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های مختلف می توانند در ادارات خود شورای فرهنگی تشکیل داده و خروجی آن را مکتوب و اعلام کنند، ضمن اینکه خروجی این شوراها باید از حالت کلیشه‌ای خارج شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: انجام اقدامات فرهنگی در استان نیازمند خرد جمعی است و تصمیم‌های انفرادی و چندگروهی نمی تواند بازخورد و خروجی مناسبی داشته باشد، بنابراین تشکیل شورای فرهنگی در ادارات می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: با برگزاری جشن‌ و مراسم‌های شادی مخالف نیستیم اما این‌ها تنها گوشه ای از اتفاقات فرهنگی است و می توانیم در کنار آن به برگزاری نشست‌های فکری و آزاداندیشی، فعال کردن انجمن‌های ادبی و حمایت از هنرمندان و اهل قلم پرداخت.

تلاش برای تحقق شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" ازسوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و برداشتن موانعی که بر سر راه آن وجود دارد، فعالیت و برنامه ریزی فرهنگی در میان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان: شورای فرهنگی در ادارات مختلف تشکیل شود

علی اصغردریایی افزود: برای تحقق شعار سال امید آفرینی و تبیین مقولات امیدزا و همچنین توجه به مبحث رسانه که در حال حاضر تحت امپراطوری رسانه غرب است بصورت علمی باید مدنظر قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان همچنین با اشاره به اقدام نظامی ایران ضد رژیم صهیونیستی اظهار کرد:عملیات غرور آفرین و تنبیهی "وعده صادق" هیمنه دروغین رژیم غاصب را در هم ریخت.

وی همچنین به اقدامات این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی در سال گذشته و به بارنشستن پروژه های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر از جمله پلاتوهای نمایش و نگارخانه هنر سنندج و هنرستان دخترانه هنرهای زیبا از جمله مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بود.

نظر شما