شناسهٔ خبر: 66211512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند

اراک- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مشاوران و روانشناسان پلیس این استان، سال گذشته بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ احسان آنقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خدمات مشاوره و روانشناختی نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای سلامت روان، تقویت روابط اجتماعی و پیشرفت فردی و اجتماعی در جامعه ایفا می‌کند و توسعه و تقویت این خدمات می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و آرامش جامعه کمک شایانی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در تمامی دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان مرکزی، گفت: دسترسی آسان به این خدمات در محیط کلانتری‌ها، موجب شده که افراد احساس امنیت و حمایت بیشتری داشته باشند و این امر به کاهش استرس و اضطراب آنان و افزایش همکاری با مجریان قانون منجر شده است.

وی افزود: همچنین مشاوران و روانشناسان مستقر در کلانتری‌ها با تشخیص سریع مشکلات روانی و ارائه راهکارهای مناسب از تکرار رفتارهای مجرمانه جلوگیری و به بازپروری و بازگشت مجرمان به جامعه کمک شایانی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: این امر علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، در بلند هزینه‌های مربوط به دستگاه قضائی و پلیس را نیز کاهش داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۲۲ مورد خدمات مشاوره فردی در مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این استان ارائه شده است.

سرهنگ آنقی تاکید کرد: تأثیر این خدمات روانشناختی بازتاب مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان را به همراه داشته که در چشم انداز اجرایی سال جاری، تقویت و کیفی سازی این خدمات به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

وی گفت: همچنین در سال گذشته تعداد ۶۸ مورد کارگاه‌های روانشناختی با موضوعات موضوعات فرزند پروری، مهارت‌های کودک و نوجوان، تربیت فرزند، ارتباط با نوجوان، آسیب فضای مجازی در مرکز مشاوره آرامش به صورت تخصصی برای خانواده‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: سامانه تلفنی پلیس پاسخگو به شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ نیز به صورت رایگان در ساعات اداری آماده ارائه خدمات روانشناختی رایگان به شهروندان است.

سرهنگ آنقی بیان کرد: عموم مردم می‌توانند از خدمات مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان که در زمینه‌های مختلف فردی، تربیتی، تحصیلی، کودک و نوجوان، ازدواج، خانوادگی ارائه می‌شود، بیشترین بهره گیری را داشته باشند.

نظر شما