شناسهٔ خبر: 66211215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: دستگاه‌های فرهنگی به تحقق شعار سال کمک کنند

سنندج-ایرنا-استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های فرهنگی نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند چرا که لازمه توسعه اقتصادی، پیشرفت در حوزه فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار کرد: درست است که موضوع شعار سال اقتصادی است اما دستگاههای فرهنگی می توانند بسیار کمک کننده باشند و در این زمینه باید ادارات فرهنگی شاخص‌ها و ارزش‌گذاری‌های لازم را مشخص کرده و در این راستا گام بردارند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد لذا باید برای پویایی در حوزه اقتصادی به مسائل فرهنگی توجه داشته باشیم و در این زمینه توجه به تحقق شعار سال فرصت بسیار مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان یادآور شد: در حال حاضر ما در زمینه الگوی مصرف که مساله‌ای فرهنگی است ضعف داریم که باید حل شود و در این راستا با برنامه‌های مدون فرهنگی می توانیم نسل آینده و الگوی مصرف را اصلاح کنیم که این مهم به رشد مسائل اقتصادی و در نتیجه تحقق شعار سال کم شایانی می کند.

تشکیل کارگروه تحقق شعار سال

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال در روزهای ابتدایی فروردین کارگروه تحقق شعار سال در استان تشکیل و از دستگاه‌های مختلف خواسته شد برنامه جامعی برای تحقق این شعار انجام دهند.

زارعی کوشا افزود: شعار، شعار روشنی است و باید در حوزه تولید با محوریت مشارکت مردم اقدامات و برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شود و دستگاه‌ها هدف و شاخصی را در این زمینه برای خود تعیین کنند و در آخر سال میزان موفقیت آن دستگاه ارائه شود.

وی اضافه کرد: در این راستا هر برنامه جامعی که دستگاهها ارائه می دهند در معرض نخبگان جامعه قرار گیرد و به نوعی جمع‌سپاری شود تا نتیجه بهتر و مطلوب‌تری داشته باشد.

زارعی کوشا با تاکید بر تلاش دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه اظهار کرد: کار اقتصادی و تولید باید در جهت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه حوزه فرهنگ باشد، ضمن اینکه رسانه هم در این زمینه می تواند نقش خوبی داشته باشد؛ البته گاهی یک برنامه فرهنگی می تواند یک رسانه پیشران بوده و مسیر را باز کند.

وی به مساله جدید خاورمیانه یعنی رویارویی مستقیم جمهوری اسلامی با اسراییل اشاره کرد: فضایی که هم اکنون در دنیا شکل گرفته است، فضای جدیدی است و ما در این اقدام گوشه‌ای از پیشرفت‌های نظام را به دنیا نشان دادیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: رابطه نسل جدید با مفاهیم ارزشی رابطه‌ای منقطعی شده است و دچار یک گسست شده‌ایم که این مهم نیز نیازمند تلاش است و می‌توان با تلفیقی از کارهای فرهنگی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه بیشتر فعالیت داشت.

مدیران خود در جلسات شورا حضور داشته باشند

وی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین شوراها بوده که می‌تواند در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشد لذا باید تلاش کنیم امسال بیشتر از ظرفیت این شورا استفاده کنیم.

زارعی کوشا تاکید کرد: کار و مصوبات این شورا مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد، ضمن اینکه انتظار می‌رود خود مدیران در شورای فرهنگ عمومی شخصا حضور پیدا کنند.

نظر شما