شناسهٔ خبر: 66209943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری:

دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت چرای غیرمجاز جریمه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

عزت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به انجام اقدامات مدیریتی، اصلاحی و احیایی همچون بذرکاری، کپه‌کاری و عملیات‌های بیولوژیک در مراتع استان اظهار کرد: این اقدامات در راستای بهبود و اصلاح شرایط فعلی مراتع و رسیدن به شرایط پایدار انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اقدامات مدیریتی توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هر استان و بخش دیگر توسط بهره‌برداران انجام می‌شود، افزود: قرق و ممیزی کردن مراتع، تهیه طرح‌های مرتع‌داری و مدیریت طرح‌های چرا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: قرق توسط مردم انجام می‌شود که نتیجه آن می‌تواند به تقویت کمی و کیفی پوشش گیاهی و زادآوری گیاهان کمک کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی قرق در یک مرتع نیازمند رعایت ملزومات در نظر گرفته شده است، گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت اقدام به چرا با گزارش مجری طرح جرایم، جریمه مربوط به چرای غیرمجاز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام اقدامات مدیریتی منابع طبیعی، عملیات ممیزی کردن مراتع با هدف شناسایی بهره‌برداران قانونی با صدور پروانه چرا انجام شده است و این عملیات در بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان از مجموع حدود یک میلیون و ۴۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

نظر شما