شناسهٔ خبر: 66209359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاثیر مطلوب بارندگی‌های بهاری برکشت آبی استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بارندگی‌های اخیر بر مزارع گندم و جو استان با کشت آبی تاثیر خوبی داشته و تداوم بارندگی در اردیبهشت ماه شرایط را مطلوب‌تر می‌سازد.

صاحب‌خبر -

«علیرضا کیشانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افزایش بارش‌های بهاری سال جاری نسبت به سال قبل، بیان کرد: این بارندگی‌ها در افزایش میزان آب‌های زیرزمینی و آب‌های جاری تاثیرگذار بود که اثر مثبت آن بر مزارع آبی است.

وی خاطر نشان کرد: مزارع دیم تاثیر قابل توجهی از بارندگی‌های بهاره دریافت نمی‌کنند و بیشترین تاثیر را بر این قسمت بارندگی فصل پاییز و اوایل زمستان دارد که به دلیل کمبود بارش در سال گذشته به بخشی از مزارع گندم دیم استان خسارت وارد شد.

بیشتر بخوانید:

۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت

۶۴ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان مرکزی افزوده شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی در مجموع ۴۳ هزار هکتار گندم آبی، ۴۵ هزار هکتار جو آبی دارد که هم‌اکنون وضعیت مناسبی دارند.

کیشانی اظهار کرد: اواسط اسفندماه سال گذشته که کاهش دما رخ داد قسمتی از مزارع بخش مرکزی ساوه آسیب دید که با مجموع اطلاع رسانی‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده بخشی از این خسارت جبران شد و در خصوص سرمازدگی مزارع مشکلی وجود ندارد.

نظر شما