شناسهٔ خبر: 66208945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت جریان‌های سیاسی خراسان‌شمالی از اقدام تنبیهی سپاه علیه رژیم صهیونیستی؛

همدلی و همزبانی؛ نشان حمایت از «وعده صادق»

بجنورد- ایرنا- اقشار و سلایق سیاسی خراسان شمالی با واکنش به عملیات وعده صادق در همان ساعات اولیه ثابت کردند که با وجود تفاوت در نگاه ها به مسایل گوناگون اما نسبت به حفظ اقتدار و امنیت ایران اسلامی همدل و همزبان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بامداد روز یکشنبه ۲۶ فرودین ماه بود که غرش موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در آسمان سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد و بار دیگر نقطه عطفی در تاریخ مقاومت اسلامی علیه جنایات صهیونیست‌ها ایجاد شد.

این عملیات مقتدرانه که از آن به «وعده صادق» یاد می شود در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام گرفت و بی تردید شکستی بزرگ برای این رژیم جنایتکار در عرصه نظامی، دیپلماسی و حقوق بین‌الملل بود.

در این عملیات چندوجهی و ترکیبی از صدها پهپاد و موشک از نوع کروز و بالستیک استفاده شد و برای همیشه هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد اما نکته ای که این روزها از هر جهت مهم است، یکدلی و همزبانی اقشار و جریان های سیاسی در هر نقطه کشور از عملیات وعده صادق و اقدام شجاعانه پاسداران است.

فارغ از اینکه تحلیلگران سیاسی بعد از عملیات چه سناریوهایی را برای منطقه و واکنش رژیم صهیونیستی تعریف می کنند، مردم در نقاط گوناگون کشور از همان ساعات اولیه به خیابان ها آمدند و حمایت قاطع خود را از این اقدام شجاعانه اعلام کردند.

اقشار و جریان های سیاسی خراسان شمالی نیز که همیشه پا در رکاب ایران اسلامی هستند هم به خیابان ها آمدند، هم بیانیه دادند و هم در قالب توییت ها و یا مصاحبه با خبرگزاری حمایت خود را از این عملیات وعده صادق ابراز داشتند.

همزبان و همدل؛ نشان حمایت از «وعده صادق»

پاسخ نظامی سپاه مطالبه ملی بود

علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی مطالبه به حق ملی بود که در برابر حمله این رژیم کودک کش به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

در این بیانیه آمده است: حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسراییل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سرداران ایرانی موجب رعب و وحشت گسترده استکبار جهانی و دیگر جیره خوارانش شد.

این بیانیه افزوده است: بمباران اماکن نظامی صهیونیست ها و پرتاب بیش از ۳۰۰ موشک به خاک این رژیم سفاک سیل محکمی در راستای مطالبه به حق ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم کودک کش به اماکن دیپلماتیک کشور است.

در این بیانیه آمده است: شب گذشته به حول قوه الهی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، پاسخ پشیمان کننده ای به رژیم صهیونیستی داده شد و قلوب تمامی مسلمانان جهان به ویژه خانواده شهدای معظم و ملت ایران را خشنود و بار دیگر قدرت نظامی و دفاعی کشور ثابت شد.

علمای اهل سنت خراسان شمالی با تبریک این پیروزی عزت آفرین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه می افزایند: اهل سنت خراسان شمالی همیشه گوش به فرمان اولی الامر مسلمین بوده و خواهند ماند و برای صیانت از کشور تاپای جان ایستاده اند.

همزبان و همدل؛ نشان حمایت از «وعده صادق»

پاسخ ایران مطابق با قوانین بین‌المللی

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورا اسلامی گفت:‌ عملیات نظامی مشروع ایران علیه رژیم صهیونیستی مطابق با قوانین بین‌المللی و برای احقاق حق قانونی خود انجام شد.

محمد وحیدی روز دوشنبه با تمجید از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولی ایران در دمشق اظهار کرد: ایران با این عملیات تنها از حق خود دفاع کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ‌های طراحی شده شدیدتری برای هرگونه مقابله‌ با رژیم صهیونیستی را دارد که به طور قطع بسیار شدیدتر از حمله‌های موشکی اول است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند.

وی عنوان کرد: سپاه با این اقدام درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی داد.

وحیدی یادآور شد: بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران طبق این اصل از امنیت خود به صورت مشروع دفاع کرد.

همزبان و همدل؛ نشان حمایت از «وعده صادق»

عملیات "وعده صادق" موجب اقتدار ایران اسلامی شد

منتخب مردم شهرستان شیروان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات "وعده صادق" لذت‌بخش و موجب اقتدار ایران اسلامی است و باید به این عملیات افتخار کرد.

عباس قدرتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توسعه و پیشرفت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی اظهارکرد: ایران در جنگ تحمیلی با عراق فاقد تجهیزات بود ولی بعد از انقلاب به اقتدار رسید و در صنایع نظامی قدرت منطقه محسوب می شود.

وی افزود: دکترین نظامی و دفاعی ایران با اختراع این موشک ها به ما اقتدار منطقه ای داد و این موشک ها برای ما بازدارندگی ایجاد کرد و این همان اقتدار ملی است.

منتخب مردم شهرستان شیروان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این حمله به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی نیست، ایران پیام را به تمام دنیا مخابره کرده است که از توان موشکی در دفاع از خود استفاده می کند.

وی افزود: پیام حمله موشکی ایران و تخریب بزرگترین پایگاه نظامی تل آویو برای کشورهای منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی به ما نشان داد که اطلاعات نظامی ایران در سطح مناسبی قرار دارد و وجب به وجب خاک این رژیم اشغالگر را زیر نظر دارد.

قدرتی یادآور شد: این حمله پیامی بود به رژیم صهیونیستی با این مضمون که اگر شما گام دیگری علیه ایران بردارید، پاسخ ما بسیار سنگین تر خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز نظام مقدس اسلامی به برکت انقلاب به این توانمندی رسیده که برای اولین بار از خاک ایران به رژیم جعلی صهیونیستی حمله کند که این اقدام جهادی نشان از درهم شکسته شدن همینه رژیم اسرائیل دارد و مایه افتخار است.

منتخب مردم شهرستان شیروان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت موضوع این است که تاکنون هیچ کشوری جرات تجاوز به خاک اسراییل را نداشته و ایران با اقتدار کامل این کار را انجام داد.

قدرتی اضافه کرد: عملیات وعده صادق ثمره هدایت‌های امامین انقلاب، ازخودگذشتگی شهدا، حضور در صحنه مردم و همراهی نیروهای مسلح است و این افتخار در سایه شدیدترین تحریم‌ها به دست آمده است.

همزبان و همدل؛ نشان حمایت از «وعده صادق»

شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی

امام جمعه شیروان با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" در بهترین زمان اجرا شد گفت: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم خون‌آشام صهیونیستی را شکست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین تکمیلی یکشنبه شب در تجمع مردم شهرستان در حمایت از دفاع مشروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نظامی انجام شد و این امر به جهانیان نشان داد که ایران اسلامی به مناطق غیرنظامی کاری ندارد.

وی دفاع سپاه پاسداران را علیه مواضع رژیم صهیونیستی شجاعانه توصیف کرد و افزود: از سپاه قدردانی می‌شود زیرا این سیلی محکم در راستای انتقام خون شهدای کنسولگری ایران در دمشق بود که زده شد.

امام جمعه شیروان افزود: رژیم صهیونیستی بهتر می‌داند که اگر کوچک‌ترین خطایی کند ایران به آن پاسخ سختی خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب یکشنبه ۲۶ فروردین در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نظر شما