شناسهٔ خبر: 66208117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مضجع مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) غبارروبی شد +فیلم

 شهر ری - ایرنا - در آستانه‌ ایام وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع ، آیین‌ روح‌بخش‌ غبارروبی مضجع‌ منور و شریف‌ حضرت‌ سیدالکریم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مراسم غبارروبی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس ، جمعی از علما و فضلا، خانواده معزز شهدا و خدام آستان مقدس در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.

در این‌ آیین‌ روحانی که‌ تلاوت‌ آیات‌ قرآن‌ کریم‌ و مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زینت بخش آن بود، ضریح مطهر حضرت‌ سیدالکریم (ع‌) با گلاب‌ ناب‌ غبار روبی شد.

مضجع مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) غبارروبی شد

عبدالعظیم حسنی (۱۷۳-۲۵۲ق) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی و از راویان حدیث. نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد.

گفته شده تاریخ تولد و وفات عبدالعظیم در منابع قدیم ذکر نشده است؛ اما در منابع متأخر تولد وی در ۴ ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ق و وفاتش در ۱۵ شوال سال ۲۵۲ قمری نقل شده است.

شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است.

عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

نظر شما