شناسهٔ خبر: 66206875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسیب وارده باران و سیلاب به آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد

چابهار - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: فاز اول آب‌شیرین‌کن چابهار- کنارک که بر اثر طوفان دچار آسیب و از مدار خارج شده بود، به مدار بازگشت.

صاحب‌خبر -

"علیرضا قاسمی" چهارشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل جنوب سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور در فرمانداری کنارک اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کارکنان این شرکت فاز نخست کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک طی ۱۵ ساعت کار مداوم وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب ساکنان چابهار و کنارک آبگیری و هیچ‌ مشکلی بابت تامین آب ساکنان این شهرها برای ۲۴ ساعت آینده وجود نخواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود، فاز دوم آب‌شیرین‌کن نیز، پس از احیای تابلوهای برق تا فردا صبح (پنجشنبه) وارد مدار شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای اولیه، شبکه آب ۷۸ روستا به دلیل طغیان رودخانه‌ها، تخریب چاه‌ها و منابع تولید و همچنین شکستگی خطوط انتقال آب از مدار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بسته بودن بخش زیادی از مسیرهای مواصلاتی روستایی و عدم دسترسی به روستاها امکان افزایش روستاهای دچار اختلال وجود دارد.

به گزارش ایرنا "احمد وحیدی"، وزیر کشور عصر روز چهارشنبه، برای نظارت مستقیم بر روند مدیریت بحران سیل در سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه کنارک وارد استان شد و با همراهی استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، از نزدیک آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده در جنوب این استان را بررسی کرد.

وی پس از بازدیدهای میدانی از مناطق آسیب‌دیده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران جنوب استان حاضر و ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده تاکنون، دستورات لازم برای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات ناشی از وقوع سیل را صادر کرد.

نظر شما