شناسهٔ خبر: 66206594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افغانستان اولین حریف ما در جام ملت‌های فوتسال آسیا

آغاز جنگ قهرمانی برای ایران

روزنامه جوان

تیم‌ملی فوتسال ایران امروز (۱۲:۳۰) اولین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۲۴ را مقابل تیم افغانستان برگزار می‌کند. هفدهمین دوره این رقابت‌ها از دیروز با انجام دیدار‌های گروه‌های اول و دوم در بانکوک آغاز شده است. تیم کشورمان نیز که در گروه D با تیم‌های کویت، افغانستان و بحرین همگروه است در نخستین گام رودرروی افغانستان قرار می‌گیرد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: تیم‌ملی فوتسال ایران امروز (۱۲:۳۰) اولین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۲۴ را مقابل تیم افغانستان برگزار می‌کند. هفدهمین دوره این رقابت‌ها از دیروز با انجام دیدار‌های گروه‌های اول و دوم در بانکوک آغاز شده است. تیم کشورمان نیز که در گروه D با تیم‌های کویت، افغانستان و بحرین همگروه است در نخستین گام رودرروی افغانستان قرار می‌گیرد. تیم‌ملی افغانستان با حضور مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود تلاش می‌کند در اولین تجربه بازی در جام ملت‌های آسیا شگفتی‌ساز شود. با این‌حال ملی‌پوشان ما نیز به بانکوک سفر کرده‌اند تا ناکامی سال گذشته در کسب مقام قهرمانی را جبران کنند و فوتسال ایران را به جایگاه واقعی‌اش بازگردانند. دوره گذشته برای کشورمان با تلخی به پایان رسید؛ تیم ما همه حریفانش را با اختلاف حداقل پنج گل شکست داده بود، اما در فینال برابر ژاپن باخت و در آخرین لحظه جام قهرمانی را از دست داد. این در حالی است که تیم‌ملی ایران با کسب ۱۲ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود. بدون شک تصاحب جام اصلی‌ترین انتظاری است که شاگردان وحید شمسایی باید برای برآورده کردن آن تلاش کنند. در این دوره باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی فرصت پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را پیدا کرده‌اند.
جای خالی حسین طیبی، آقای گل آسیا در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در این دوره خالی خواهد بود. طیبی پس از مصدومیت در لیگ اسپانیا فرصت بازی در جام ملت‌های آسیا را از دست داد. همچنین مسعود یوسف، باقر محمدی، علی اکرمی، علی خلیل‌وند و بهروز عظیمی هم پس از جلب رضایت شمسایی برای اولین‌بار بازی در جام ملت‌ها را تجربه خواهند کرد. تیم ملی کشورمان پس از صعود به نیمه‌نهایی سهمیه حضور در جام‌جهانی ازبکستان را نیز قطعی خواهد کرد.

نظر شما