شناسهٔ خبر: 66206572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تلاش آذر منصوری برای خنثی‌سازی اظهارات خاتمی

روزنامه جوان

روز سه شنبه سخنان محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در حمایت از عملیات «وعده صادق» که عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به سفارت ایران در سوریه بود، منتشر شد. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران همزمان با انتشار سخنان سید محمد خاتمی در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام به انتشار سخنان مهدی کروبی علیه جمهوری اسلامی ایران کرد. یک رسانه گفته که برخی منابع از درون جبهه اصلاحات خبر داده‌اند که آذر منصوری پس از انتشار صحبت‌های سیدمحمدخاتمی در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم اشغالگر قدس به شدت ناراحت شده است. 
روز سه شنبه سخنان محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در حمایت از عملیات «وعده صادق» که عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به سفارت ایران در سوریه بود، منتشر شد. 
خاتمى در جمع مشاوران خود تأکید کرد که «عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت.» او ضمن تأیید این اقدام و تمجید از آن افزود که «این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگرى ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود و عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین‌المللی انجام دهد و نهاد‌های بین‌المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی‌پاسخ می‌ماند.»
خاتمی البته حامیانی دارد و خود نیز به طور مطلق از جریان‌هایی حمایت می‌کند (همچون جریان زن، زندگی، آزادی و جریان فتنه سبز سال ۸۸) که در موضوع فلسطین و محور مقاومت نظر دیگری دارند و هیچ با آن‌ها و مدعیان «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» مرزبندی نکرده است. اما می‌توان حمایت صریح او از این حمله را مثبت دانست و به فال نیک گرفت. 
همزمان با انتشار سخنان خاتمی، آذر منصوری دبیر کل حزب تندروی اتحاد ملت و همچنین رئیس جبهه اصلاحات گفت‌وگوی تلفنی تاریخ گذشته خود با مهدی کروبی را که برای تبریک سال نو انجام شده بود، منتشر کرد. 
در این مطلب از قول مهدی کروبی آمده که «ما هم تا در حد توانمان بود چه در زمانی که مسئولیت داشتیم و چه سال‌های پس از آن سعی کردیم همین مشی امام را ادامه دهیم. اما جمهوری اسلامی که امروز می‌بینم با آنچه مورد نظر امام بود، تفاوت پیدا کرده و دیگر نه جمهوری است و نه اسلامی! قبل از شروع حصر هم در یکی از بیانیه‌ها صریحاً همین مطلب را گفتم که این جمهوری اسلامی دیگر نه اسلامی است و نه جمهوری!»
خبرگزاری تسنیم خبر داده که برخی منابع از درون جبهه اصلاحات به این خبرگزاری گفتند که آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت پس از انتشار صحبت‌های سیدمحمدخاتمی در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم اشغالگر قدس به شدت ناراحت شده و بعد از مشورت با حلقه سخت و جریان رادیکال اصلاحات اقدام به انتشار مکالمه هفته‌های قبل خود با مهدی کروبی کرده است. 
این منابع می‌گویند که آذر منصوری تلاش می‌کند اظهارات خاتمی را بی‌اثر کند.
 این منبع اصلاح‌طلب با اشاره به اختلافات بسیاری که در درون این جبهه با خانم آذر منصوری وجود دارد گفت که انتخاب پیشین او به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات نیز با شائبه‌های جدی مطرح بود و ایشان حتی سابقه خوبی در سیاست هم ندارد و معمولاً راه را به خطا می‌رود. 
او افزود: خانم منصوری در دوران جوانی هم به دلیل توزیع نشریات یک گروهک ضدانقلاب از دبیرستان ارشاد ورامین اخراج شده بود. 
این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان منتقد برخی سیاست‌ها در کشور هستند، اما هیچ عقل سلیم و روحیه وطن‌دوستانه‌ای اجازه نمی‌دهد که در این کارزار، حتی با یک خطای کوچک به نفع کمپین تبلیغاتی رژیم اسرائیل کار کنیم و اقدام خانم منصوری نیز از همین جهت خطای بزرگ است.

نظر شما