شناسهٔ خبر: 66206424 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

توخل در مسیر فینال

بایرن ۱ - آرسنال صفر: یوووشوووواااا کییییمییییششش!

بایرن مونیخ با پیروزی ۱-۰ در بازی برگشت، آرسنال را حذف و به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ماجراجویی توماس توخل و تیمش در فصل عجیب بایرن مونیخ، در اروپا ادامه دارد. باواریایی‌ها در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شدند آرسنال را با یک گل شکست دهند و با پیروزی ۳-۲ در مجموع به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان برسند.

ویدئو: 330263

بازی آرام و بدون موقعیت آغاز شد. تیم توخل علی‌رغم رویکرد هجومی، در دفاع بدون اشتباه و مستحکم ظاهر شد و به آرسنالی‌ها اجازه خلق موقعیت نداد.

اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۲۳ خلق شد. پاس مزراوی در کنار زمین به موسیالا رسید. او روی حرکتی فوق‌العاده از مقابل مدافعان آرسنال گذشت و سپس ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که با واکنش خوب رایا دفع شد‌.

حدود ۱۰ دقیقه بعد هم آرسنال به اولین فرصتش رسید. روی همکاری جورجینیو و اودگارد، مارتینلی در نزدیکی نقطه پنالتی به توپ رسید اما ضربه‌اش به همان‌جایی رفت که نویر ایستاده بود.

در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق دیگری در بازی رخ نداد و توپ بیشتر در میانه میدان دنبال شد.

2012133

در همان ابتدای نیمه دوم بایرن می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر گورتزکا به تیر افقی خورد و در ادامه والی گریرو با برخورد به مدافع آرسنال و سپس تیر عمودی، دفع شد.

پس از دقایقی و روی حمله بعدی، بایرن مونیخ بالاخره به گل رسید. در دقیقه ۶۳ سانتر زیبای رافائل گریرو به محوطه جریمه رسید و در آنجا کیمیش با ضربه سری شیرجه‌ای، دروازه رایا را باز کرد.

2012134

در ادامه بایرن کمی عقب کشید و آرسنالی‌ها که اسیر جو آلیانز آرنا شدند، نتوانستند حتی یک موقعیت جدی خلق کنند. دقایق به سرعت برای آرتتا و تیمش می‌گذشتند و تعویض‌های مربی اسپانیایی آرسنال هم نتوانستند تغییری در بازی ایجاد کنند.

بالاخره پس از دقایق طولانی که موقعیتی در بازی ایجاد نشد، داور سوت پایان را به صدا درآورد و مونیخی‌ها با پیروزی ۱-۰ به نیمه‌نهایی راه یافتند.

تقویمروز و تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۲۹ فروردین 1403 - ورزشگاه: آلیانتس آرنا

سوتداور: دنی ماکلیه (هلند)

تورنمنت: دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ترکیب تیم‌های بایرن و آرسنال به شرح زیر است:

بایرن مونیخترکیب بایرن مونیخ (۱-۳-۲-۴):

نویر - کیمیش - دایر - دلیخت - مزراوی (کیم مین جائه -76) - لایمر - گورتسکا - سانه (دایو اوپامکانو -89) - موسیالا - گریرو - کین.

2012084

آرسنالترکیب آرسنال (۳-۳-۴):

رایا - وایت - گابریل - سالیبا - تومیاسو (ادی انکتیا -86) - اودگارد - جورجینیو (گابریل ژسوس -68) - رایس - ساکا - هاورتس - مارتینلی (لئاندرو تروسار -68).

2012083

توپ گلشرح گل:

دقیقه 62 - جاشوا کیمیچ ( بایرن مونیخ 1 - 0 آرسنال ) : رافائل گریرو از سمت چپ با ارسال دقیق به محوطه جریمه و نزدیک محوطه شش قدم موقعیت خوبی را فراهم کرد و مدافع پیش کشیده بایرن بدون مزاحمت دروازه آرسنال را باز کرد.

ویدئو: 330260

کرنومتردقایق حساس:

دقیقه 15: حرکت سریع سانه از سمت راست با نفوذ به محوطه جریمه همراه شد و کات بک این بازیکن توسط مدافعان بایرن برگشت داده شد و خطر رفع شد.

دقیقه 22: حمله سریع بازیکنان بایرن با پاس فوق‌العاده گریرو به مزراوی رسید و ضربه او پس از برخورد به دفاع آرسنال خطرناک به کرنر رفت.

دقیقه 23: شوت از راه دور موسیالا با واکنش فوق‌العاده رایا همراه شد و در ادامه مدافعان آرسنال سراسیمه توپ را از محوطه خارج کردند.

دقیقه 25: ضربه مارتین اودگارد با واکنش تماشایی و سیو استادانه نویر همراه شد و صحنه جالبی خلق شد.

دقیقه 28: نفوذ هاورتر به محوطه جریمه بایرن با خروج به موقع نویر همراه شد و موقعیت از دست رفت.

2012091

دقیقه 30: مارتینلی از زاویه بسته ضربه زمینی به سمت دروازه بایرن فرستاد اما باز هم نویر مانع گلزنی آرسنالی‌ها شد.

دقیقه 46: ارسال تماشایی کیمیچ با ضربه سر گورتسکا به تیرک دروازه آرسنال برخورد کرد و توپ دوم با ضربه محکم از داخل محوطه جریمه همراه شد که توپ به کرنر رفت تا شروع طوفانی بایرنی‌ها به گل ختم نشود.

دقیقه 57: ضدحمله بازیکنان بایرن پس از چند پاس به محوطه جریمه آرسنال رسید که گابریل با اشتباهی عجیب نزدیک بود دروازه خودی را باز کند که توپ به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 90: جمال موسیالا روی ضدحمله سریع بایرن صاحب موقعیت شد و ضربه زمینی او شدت و دقت لازم را نداشت.

نیمه نخست:

در نیمه اول بایرنی‌ها شروع بهتری داشتند و چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کردند و واکنش‌های خوب رایا مانع گلزنی ستاره‌های باوارایی‌ها شد و اما از اواسط نیمه نخست شرایط تغییر کرد و بازیکنان آرسنال روی توپ و میدان سوار شدند و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند که در آن دقایق مانوئل نویر ستاره زمین بود و با واکنش‌های فوق‌العاده بازی را تساوی نگه‌ داشت و اجازه گلزنی به بازیکنان آرسنال نداد.

2012100

حواشی:

بولت تراکتورپیش از شروع مسابقه هواداران بایرن مونیخ آتش بازی جالبی راه انداختند و در زمان حضور این تیم در زمین جلوه جالبی به ورزشگاه دادند که در دقایق ابتدایی تصاویر تلویزیونی تحت تاثیر دود و مه که از این آتش‌بازی شکل گرفته بود قرار گرفت.

2012085

بولت تراکتورتوماس مولر ستاره باتجربه بایرن مونیخ روی نیمکت حضور دارد.

بولت تراکتورتوماس توخل بعد از ضربه مزراوی که به شکل خطرناک از کنار دروازه آرسنال به بیرون رفت صحنه جالبی را رقم زد.

2012099

نظر شما