شناسهٔ خبر: 66204717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل صمت:

صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است

زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صنعت نساجی این استان جزو سه صنعت برتر کشور بوده و جهت‌گیری ما تکمیل چرخه تولید در این بخش است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد نساجی و پوشاک استان افزود: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

وی ادامه داد: بیشتر طرح های عمده صنعتی در این زمینه تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازدیدهای امروز در جهت تسهیل گری در راستای به ثمر رسیدن طرح های توسعه واحدهای بزرگ نساجی و پوشاک است و امیدواریم در آینده نزدیک با گشایش های صورت گرفته، شاهد گسترش فعالیت صنعت نساجی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است، افزود: حدود هشت هزار نفر در واحدهای نساجی استان مشغول کار هستند.

به گزارش ایرنا، «محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و «علی جدی» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان از واحدهای «گروه صنعتی پر»، شرکت نیک ریس و شرکت سرجین بافت بازدید کردند.

«گروه صنعتی پر» در شهرستان ابهر به عنوان نخستین واحد تولید پارچه جین در کشور در حال فعالیت است و هم اکنون سه هزار نفر در آن مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود با تکمیل طرح های توسعه ای این واحد این تعداد به چهار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

شرکت سرجین بافت در زنجان با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار تن نخ پنپه پلی استر، پارچه جین و با اشتغالزایی ۵۶۰ نفر در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان راه‌اندازی شد.

شرکت نیک ریس نیز با دارا بودن خطوط تولید انواع نخ پنبه، پارچه گردباف، رنگرزی و تکمیل پارچه و نخ و الیاف زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

استان زنجان بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

نظر شما