شناسهٔ خبر: 66204651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماجرای شکستن چند تیربرق فشار قوی در جیرفت و قطع آب یک شهر

جیرفت‌ - ایرنا - بعد از جاری شدن سیلاب در برخی نقاط جنوب کرمان تعدادی تیربرق فشار قوی در نزدیکی فرودگاه جیرفت شکست که بعد از آن تمامی پمپ‌های آب جیرفت خاموش شده و در نتیجه آب تمامی مناطق شهر امروز چهارشنبه برای مدتی قطع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بعد از ۲ ساعت با وصل شدن برق و روشن شدن پمپ های آبفا بر روی چاه‌ها، آب بخش زیادی از شهر وصل شد.

امروز کمی بعد از قطع برق، از حدود ساعت ۱۲ فشار آب کاسته شد و از ساعت ۱۴ آب شهر قطع شد تا اینکه با وصل برق، آب بیشتر نقاط وصل شد اما بخشی از شهر تا ساعت ۱۹ یعنی حدود پنج ساعت بدون آب بود.

ماجرا از این قرار است که همانطور که مسئولان آبفا بارها گفته بودند مخازن ذخیره آب شهر جیرفت کوچک است و بعد از قطع برق و خاموش شدن پمپ ها در مدت کوتاهی آب مشترکین قطع می شود و اگر برق نباشد خبری هم از آب نخواهد بود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت در گفت و گو با ایرنا در رابطه با قطعی امروز چهارشنبه اظهار کرد: امروز صبح برق تمامی چاه‌های ما قطع شدند و شبکه توزیع دچار مشکل شده بود و برای مدتی آب نداشتند.

علی مشایخی افزود: اکنون همه پمپ ها وارد مدار شدند و فقط ۲ پمپ مانده است.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان جیرفت هم به ایرنا گفت: با وقوع سیلاب در بند سراجی در نزدیکی فرودگاه چند تیر برق فشار قوی شکسته شد.

مجتبی شادجو افزود: نمی توانستیم همکاران را به خطر بیاندازیم و وارد رودخانه شوند بنابراین حدود ۲ ساعت صبر کردیم حجم آب کمتر شود.

به گزارش ایرنا با قطع شدن برق، پمپ‌های انتقال آب آشامیدنی شهر جیرفت هم از کار می‌افتند و فشار آب کاهش می‌یابد که با ادامه مشکل، آب کاملاً قطع می‌شود اما معلوم نیست چرا مدیریت آب و فاضلاب در مدت زمانی که بحث انتقال آب از سد جیرفت به این شهر در جریان است و به نتیجه نرسیده، با افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب و تهیه فیدر اختصاصی برق فکری به حال مردم شهر نمی‌کند.

نظر شما