شناسهٔ خبر: 66203635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ابراز نگرانی روزنامه الریاض به تشدید تنش ها در منطقه

ایرنا : روزنامه «الریاض» عربستان امروز (چهارشنبه) ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه، نوشت که منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد.

صاحب‌خبر -

 روزنامه الریاض عربستان امروز در سرمقاله خود به قلم «هانی وفا» به تنش در منطقه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این مقاله با اشاره به حوادث غزه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، آمد: اگر اسرائیل دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند در آن صورت تنش‌ها قطعا تشدید خواهد شد به ویژه اینکه ایران اعلام کرده فورا به این اقدام پاسخ خواهد داد و هرگز همانند حمله (به کنسولگری ایران) در دمشق منتظر نخواهد ماند.

خبر مرتبط
هشدار عربستان و امارات درباره تنش بین ایران و اسرائیل

بلومبرگ نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی امروز (چهارشنبه) در یک بیانیه مشترک، صریح و نه چندان معمول، خواستار حداکثر «خویشتنداری» در خاورمیانه شدند تا منطقه از «خطرات جنگ و عواقب وخیم آن» در امان بماند.

این روزنامه افزود: به نفع هیچ طرفی نه ایران و نه اسرائیل نیست که تنش‌ها در منطقه شدت گیرد چرا که نتایج ناگواری به دنبال خواهد داشت. حداقل نتیجه آن، گسترش دامنه درگیری است؛ امری که هیچ کس خواهان آن نیست.

الریاض همچنین نوشت: منطقه خاورمیانه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد و هر گونه تنش جدیدی مصداق این ضرب‌المثل «کاهی که کمر شتر را شکست» خواهد بود و به معنی واقعی کلمه نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

نویسنده مقاله در پایان با توصیه به خویشتنداری در این مرحله، آورده است: جامعه جهانی بایستی نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از رویارویی احتمالی ایران و اسرائیل به کار گیرد و تا جای ممکن به آرام‌سازی روی آورد چرا که ایجاد تنش‌ها نه تنها به نفع منطقه بلکه به نفع جهان نیز نیست.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

 
 

نظر شما