شناسهٔ خبر: 66203625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه

برخی منابع خبری امروز از دیدار وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

طرفین در این دیدار درباره آتش بس در غزه، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این باریکه گفتگو و تبادل نظر کردند.

پایگاه روسیا الیوم نیز گزارش داد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان هفته جاری برای انجام گفتگو با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

به نقل از المیادین، اردوغان ساعاتی پیش در گفتگو با نمایندگان حزب «عدالت و توسعه» حاکم در پارلمان این کشور، گفت: میزبان «رئیس مساله فلسطین» خواهم بود و در دیدار با وی درباره چند موضوع گفتگو خواهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر ادامه دفاع از مساله فلسطین، اظهار داشت: جنبش حماس، یک جنبش مبارز علیه رژیم صهیونیستی است نه یک سازمان تروریستی.

در ماه ژانویه گذشته نیز وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه گفتگو کرده بود.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما