شناسهٔ خبر: 66202397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت ۵۷۰ میلیارد ریالی سیل به جاده‌های جنوب کرمان؛ شروع برف در گردنه سربیژن

جیرفت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: سیل و باران تاکنون ۵٧٠ میلیارد ریال به راه‌های جنوب کرمان خسارت وارد کرده است و البته این گزارش نهایی خسارات نیست. 

صاحب‌خبر -

مجتبی محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گزارش نهایی پس از پایان بارندگی ها و فروکش کردن سیلاب توسط راهداران و کارشناسان مرتبط بررسی می شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه جنوب کرمان گفت: همه راه های اصلی و شریانی به غیر از یک محور اصلی باز و تردد در آن ها جریان دارد.

محمودی به محور مسدود شده زهکلوت - دلگان اشاره کرد و از محور جیرفت - بم- ایرانشهر به عنوان مسیر جایگزین آن نام برد.

وی تاکید کرد: عوامل راهداری شهرستان رودبارجنوب با جدیت در حال بازگشایی این محور هستند و تا ساعاتی دیگر نیز عملیات بازگشایی آن به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به مسدود شدن چند راه روستایی خاکی به علت جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها افزود: با فروکش کردن سیلاب ها راهداران و ماشین آلات راهداری نسبت به بازگشایی و تیغ زنی راه های روستایی اقدام خواهند کرد.

محمودی با اشاره به آمادگی کامل راهداران جنوب کرمان بیان کرد: ۱۴۸ دستگاه سبک ، نیمه سنگین و سنگین و همچنین ۱۵۰ نیروی راهدار در قالب ۱۴ اکیپ راهداری در محور های حوزه استحفاظی جنوب کرمان مسقر و در حال انجام عملیات راهداری هستند.

بارش برف در گردنه سربیژن

وی از بازگشایی کامل مسیر کهنوج به سمت آبسردوییه با فروکش کردن روان آب ها و اجرای عملیات راهداری خبر داد و افزود: برف در محور جیرفت - ساردوییه در محدوده گردنه های سربیژن هم باریدن گرفته است که در این راستا شن و نمک کافی در سوله های راهدارخانه سربیژن وجود دارد.

محمودی یادآور شد: راهداران و ماشین آلات راهداری ساردوییه نیز آماده هرگونه اقدام عملیات برف روبی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از رانندگان خواست با توجه به ادامه روند بارندگی ها از تردد غیر ضرور در جاده ها خودداری کنند و در صورت لزوم ضمن برخورداری از تجهیزات زمستانه، آخرین وضعیت راه ها را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های جنوب کرمان جویا شوند.

نظر شما