شناسهٔ خبر: 66202224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل

همزمان با عقب نشینی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خان یونس، دومین استان بزرگ نوار غزه، دوربین خبگزاری تسنیم با ورود به این شهر، از حجم گسترده خرابی و ویرانی سیستماتیک ارتش اسرائیل گزارشی تهیه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، همزمان با عقب نشینی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از «خان یونس»، دومین استان بزرگ نوار غزه، این به دلیل حجم تخریب و ویرانی های گسترده عملا به شهر ارواح تبدیل شده است.

چهار ماه پس از آغاز عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه، شهر خان یونس به طور کامل از صفحه جغرافیای فلسطین پاک شده است.

«سامی العبادله»؛ از اهالی خان یونس پس از بازگشت به شهر و مشاهده وضعیت خانه اش به خبرنگار تسنیم در نوار غزه می گوید: شما هیچ خانه سالمی در این شهر پیدا نمی کنید. حجم ویرانی آنقدر هولناک است که حتی ساکنان شهر که از اینجا آواره شده بودند و مجبور به بازگشت شدند، از شدت ویرانی شوکه شدند.

«سعید الفراء»؛ یکی دیگر از اهالی خان یونس نیز به خبرنگار تسنیم در باریکه غزه اظهار می دارد: با این تصور به شهر برگشتیم که وسایلمان را در خانه، مغازه و اتاق هایمان پیدا کنیم؛ دیدیم شهر به طور کامل به تلی از آوار تبدیل شده است. در نتیجه قصد داریم به پناهگاه قبلی مان در رفح بازگردیم.

خان یونس پس از تخریب سیستماتیک توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به ویرانه ای از سنگ و آوار تبدیل شده است که دیگر امکان زندگی مجدد در آن تا مدتها میسر نخواهد بود.

نظر شما