شناسهٔ خبر: 66202212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبار علمی نشریه "تداوم و تغییر اجتماعی" دانشگاه یزد تایید شد

یزد-ایرنا-رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد گفت: اعتبار علمی نشریه تداوم و تغییر اجتماعی این دانشکده از سوی کمیسیون نشریات وزارت علوم تأیید شد؛ این نشریه پس از ورود به فرآیند ارزیابی، موفق به کسب رتبه (ب) در میان نشریات علمی کشور از شماره نخست شد.

صاحب‌خبر -

سید علیرضا افشانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نشریه تداوم و تغییر اجتماعی توسط دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد و در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری با انجمن جمعیت‌شناسی ایران به صورت دوفصلنامه منتشر می شود.

وی ادامه داد: این نشریه از ابتدای سال ۱۴۰۱ پا به عرصه وجود نهاد و منتشر شد و امیدواریم این نشریه بتواند به رشد و بالندگی پژوهش‌های نظری و تجربی در حوزة تداوم و تغییر اجتماعی کمک کند و بدون شک قلم توانا و تحلیل‌های ارزشمند نویسندگان مقالات، سرمایه ارزشمندی برای ما است.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد گفت: دوفصلنامه "تداوم و تغییر اجتماعی" نشریه‌ای است که توسط دانشگاه یزد و با هدف تحلیل و تبیین ابعاد متنوع دگرگونی‌های اجتماعی و ارتقای سطح دانش نظری و تجربی دراین حوزه منتشر می‌شود.

افشانی ادامه داد: پاسخ به نیازهای پژوهشی و سیاستگذاری، ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺯمینه بحث و ﺗﺒﺎﺩﻝﻧﻈﺮ در بین متخصصان، پژوهشگران، کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان، و نهایتا کمک به توسعه نظریه‌ها و انعکاس دستاوردها و تجربیات علمی و پژوهشی از مأموریت‌های این نشریه است.

وی افزود: مقالات منتشر شده در دوفصلنامه تداوم و تغییر اجتماعی دارای دسترسی باز و رایگان است و اعتبار علمی این نشریه مورد تأیید کمیسیون نشریات وزارت علوم قرار گرفته و خوشبختانه در فرآیند ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی کشور نیز رتبه ب را کسب کرد.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد گفت: از نویسندگان و محققان علاقه‌مند دعوت می کنیم تا مقالات علمی و ارزشمند خود را به این نشریه ارسال کنند همچنین این نشریه از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌ کند و مقالات ارسالی پیش از انتشار از طریق سامانه سمیم نور مشابهت‌یابی می‌ شود.

نظر شما