شناسهٔ خبر: 66201202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پولتیکو: اوکراین احتمالاً بدلیل مشکلات روحی امسال شکست می‌خورد

وبگاه پولتیکو به نقل از افسران ارشد اوکراین گزارش کرد که اوکراین در تابستان امسال در خط مقدم با فروپاشی مواجه است زیرا روحیه نظامیان این کشور به دلیل جنگ و کمبود تدارکات ضعیف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، پولتیکو با گروهی از افسران نظامی ارتش اوکراین مصاحبه و گفت‌وگو کرده است که تمامی آنها به شرط ناشناس ماندن حاضر به اظهارنظر شدند.طبق گفته این افسران ارشد، اوکراین «در حال لغزیدن به سوی فاجعه است». نبود تسلیحات غرب، ارتش اوکراین را به حالت تدافعی آورده و مورد تهدید قرار داده است.
طبق گزارش پولتیکو، جو کشور اوکراین در مقایسه با روزهای اولیه جنگ اوکراین و زمانیکه بسیاری از جوانان سرشار از حس میهن‌پرستی بودند، تغییر چشمگیری کردند.هم‌اکنون «نیروهای جوان واجد شرایط کارهای دیگری را برای انجام دادن پیدا کرده‌اند».
در ماههای اخیر، مقام‌های اوکراینی پس از شکستهای پی در پی در میدان نبرد در مقابل روسیه، اعتراف کردند که بخش مهمی از این شکستها به واسطه فقدان مهمات بوده است.رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی چندی پیش اعتراف کرد که در صورت عدم کمک نظامی آمریکا، کی‌یف درمقابل روسیه شکست خواهد خود و درست یک روز پس از آن، رهبر اکثریت سنا چاک شومر روز تصریح کرد که کی‌یف به واسطه فقدان کمک‌های مالی ایالات متحده در حال شکست در میدان نبرد است.سنا که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، اواسط ماه فوریه،لایحه بودجه اوکراین را تصویب کرد اما مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، هنوز به این لایحه رأی نداده‌اند.

نظر شما