شناسهٔ خبر: 66201103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری توسط بانک‌های همدان باید با جدیت بیشتری انجام شود. 

صاحب‌خبر -

لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان همدان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت افزود: افزایش جمعیت در کنار جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سال‌های اخیر بوده که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و علاوه بر وظایف قانونی ادارات دولتی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دهیاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت استفاده شود.

او تصریح کرد: اولویت و محوریت همه فعالیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت باید اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد که بعد از تصویب در مجلس توسط دولت به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و برای همه لازم الاجراست و کارگروه، عملکرد دستگاه‌ها را باید در این حوزه ارزیابی کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: ترویج ازدواج آسان، تفهیم چالش‌های تک فرزندی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، و اجرای طرح‌های محله محور به عنوان اقدامات فوری در اولویت فعالیت‌های جوانی جمعیت پیشنهاد می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: واگذاری زمین یکی دیگر از امتیازات حوزه فرزندآوری است که در همدان تاکنون به ۴۵۰ خانواده زمین واگذار شده است.

در شهرستان همدان ۱۸۲۶ خانواده ۳ فرزندی، ۶۶۰ خانواده ۴ فرزندی، ۸۳ خانواده ۵ فرزندی، ۶ خانواده ۶ فرزندی و یک خانواده ۷ فرزندی وجود دارد.

نظر شما