شناسهٔ خبر: 66200237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بر اثر سیلاب؛

استاندار سیستان و بلوچستان: برخی از منازل کنارک دچار آبگرفتگی شدند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان از قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب این استان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب خبر داد و گفت: برخی از منازل کنارک دچار آبگرفتگی شدند.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش های ۲۷۰ میلیمتری در زرآباد و ۲۲۹ میلیمتری در کنارک، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای بارش ها همه رودخانه ها پرآب بوده، برق تعدادی از روستاها قطع شده و منازل در شهر کنارک نیز دچار آبگرفتکی شدند.

وی با اشاره به اختلالات اینترنت در جنوب سیستان و بلوچستان افزود: بخش خصوصی و دستگاه های دولتی در تلاشند تا این مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش‌های ارسالی شب گذشته از تمامی ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی گزارش باران از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان و پیش بینی رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران، تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل قرار گرفتند تا در صورت هرگونه رخدادی سریعا وارد میدان شده و آلام مردم را کاهش دهند.

بارش باران این نعمت الهی که طبق هشدارهای هواشناسی از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه ۲۹ فروردین بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان را در برگرفته موجی از شادی و نشاط را برای مردم این استان به همراه داشته؛ البته در کنار این طراوت و تازگی بارش شدید باران موجب آب گرفتگی معابر، اختلال در رفت و آمدها، تعطیلی مدارس و همچنین وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت‌ها و حوزه کشاورزی شده است.

نظر شما