شناسهٔ خبر: 66199763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

توانایی درک تصاویر با هوش مصنوعی «گراک»

«نسخه ویژن گراک»، مدل مولتی‌مودال نسل اول چت‌بات ایکس است و به گفته توسعه‌دهندگان، این چت‌بات اکنون نه تنها قادر است به تصاویر بارگذاری شده واکنش نشان دهد، بلکه اسناد پیچیده، چارت‌ها، و نمودارهای علمی را نیز بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، به گفته پلتفرم «ایکس» متعلق به ایلان ماسک، چت‌بات هوش مصنوعی «گراک» این پلتفرم اکنون می‌تواند تصاویر، از جمله نمودارها و چارت‌های اطلاعاتی را درک کند.

علاوه بر این، برای درک بهتر دنیای فیزیکی که در تصاویر بارگذاری‌شده توسط کاربران گراک به تصویر کشیده شده است، این چت‌بات توانایی درک فضایی دنیای واقعی را نیز به دست آورده است.

«گراک 1.5 وی» یا «نسخه ویژن گراک»، مدل مولتی‌مودال نسل اول چت‌بات ایکس است. به گفته توسعه‌دهندگان، این چت‌بات اکنون نه تنها قادر است به تصاویر بارگذاری شده واکنش نشان دهد، بلکه اسناد پیچیده، چارت‌ها، و نمودارهای علمی را نیز بررسی می‌کند.

این نسخه جدید گراک به عنوان مثال می‌تواند نمودار را به کد پایتون ترجمه کند، نقاشی کودکان را به قصه موقع خواب تبدیل کند، بزرگترین شیء بین اشیاء زیاد را شناسایی کند و راننده را راهنمایی کند که آیا فضای کافی برای دور زدن یک مانع دارد یا خیر.

«ایکس‌اِی‌آی»، بخش توسعه هوش مصنوعی ایکس، نسخه جدید گراک را اخیرا در کنار «ریل ‌وورلد کیو اِی» منتشر کرده است. این مورد اخیر یک مجموعه داده و تصویر برای آزمایش سایر مدل‌های هوش مصنوعی در برابر قدرت استدلال گراک است. گراک جدید به زودی در دسترس آزمایش‌کنندگان اولیه و برخی کاربران قرار خواهد گرفت.

با این وجود، به‌رغم سرمایه‌گذاری گسترده ایکس‌ای‌آی روی گراک، این چت‌بات هنوز نتوانسته است انتظارات کاربران اولیه را برآورده کند. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که توسعه‌دهندگان خودشان هنوز با این نسخه گراک درگیر هستند.

بر اساس همین گزارش، کارکنان ایکس نگران شدند هنگامی که ماسک به آنها دستور داد توانایی گراک جدید را در اختیار کاربران پولی قرار دهند تا آنها بتوانند به صورت خودکار محتوا تولید کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما