شناسهٔ خبر: 66199243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بانوی قهرمان کشتی «آلیش» جهان، مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

یکی از بانوان قهرمان کشتی «آلیش» در آیین اهدای مدال طلای خود در مسابقات جایزه بزرگ ۲۰۲۱ «ارکینبایف» کشور قرقیزستان به موزه آستان قدس رضوی، گفت: من معتقدم کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام دادند و در حقیقت امانت را به دست صاحب اصلی اش که امام رئوف است برگرداندم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، «سپیده بابایی رکنی» در آیین اهدای مدال خود، گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم، در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد، فقط باید خلوص نیت داشت.

وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به حضرت امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

بانوی قهرمان کشتی «آلیش» جهان، مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز گفت: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش آنان است، را تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والا باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدالهای ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

علیرضا اسماعیل زاده تصریح کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌اند.

امیر خالقی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی نیز گفت: گنجینه موزه ورزشکاران حرم مطهر رضوی در مساحت ۲۵۰ متر مربع شامل مدالها و جام های ارزشمندی است که حاصل تلاش و زحمات ورزشکاران خوب کشورمان بوده و هست.

این بانوی ورزشکار عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان است. کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آلیش کلاسیک ازبکستان ۲۰۲۳، مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آلیش کلاسیک قرقیزستان ۲۰۲۲، مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آلیش آزاد قرقیزستان ۲۰۲۲ و کسب مدال طلا مسابقات جهانی کشتی آلیش کلاسیک در ترکیه ۲۰۲۱ برخی دیگر از عناوین ورزشی این بانوی کشتی گیر است.

کشتی آلیش از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، لیتوانی، قزاقستان،افغانستان و آسیای میانه دارای ریشه بوده و در مناطقی از جمله استان گلستان و ترکمنها دارای آثار دیرینه است.


نظر شما