شناسهٔ خبر: 66198683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری همایش ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام در نیشابور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همایش ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور، حجت‌الاسلام احمدزاده در نشست خبری که امروز باهدف برگزاری همایش ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام در نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰۵ بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی وجود دارد که یک‌پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امامزاده هستند که شهرت بین‌المللی دارند و امامزاده محروق از جمله این امامزادگان است.

 وی یکی از وظایف اصلی اوقاف را شناساندن امامزادگان در بقاع متبرکه به عموم جامعه دانست و افزود: متأسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از امامزادگان وجود ندارد. در نیشابور امامزادگان شاخصی مانند بی‌بی شطیطه، امامزاده محروق، فضل این شاذان و... وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود. امامزاده محروق شخصیت ممتازی است و تنها امامزاده‌ای است که امام رضا علیه‌السلام در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، می‌فرمایند: مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد. ایشان شخصیتی مجاهد، شهادت‌طلب، مؤثر بودند و از جمله الگوهایی است که باید آنها را بشناسیم و به ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده دراین‌خصوص انجام شود.

 گفتنی است، اقدامات مربوط به همایش از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون ۲۵ پژوهشگر، مقالات خود را به این همایش ارسال کرده‌اند و دانشگاه نیشابور مسئولیت اجرای بخش علمی همایش را برعهده دارند.

 

 

نظر شما