شناسهٔ خبر: 66198296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

کرمان از جمله استان‌هایی است که بیشترین تنوع را در صنایع‌دستی دارد

محمد شجاعی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استان کرمان یکی از استان‌هایی است که دارای بیشترین تنوع در رشته‌های صنایع‌دستی در کشور ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، اعظم علیخانی 28 فروردین ماه ۱۴۰۳ در دیدار با آندری ژیلتسوف سرکنسول کشور روسیه گفت: استان کرمان یکی از استان‌هایی است که دارای بیشترین تنوع در رشته های صنایع‌دستی در کشور ایران است و دارای پتانسیل گردشگری بسیار مناسبی است که یکی از این ظرفیت‌ها بحث صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: از آنجا که کرمان دارای قومیت‌های مختلف و فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های متعدد است این تنوع را در صنایع‌دستی نیز می‌توان مشاهده کرد.

او قالی کرمانی را از جمله صنایع‌دستی دانست که در دنیا زبانزد است دانست و افزود: قالی کرمان از دیرباز در بسیاری از کشورها بازار داشته و شناخته شده است.

علیخانی ادامه داد: از دیگر اقسام بافته‌های داری که در کرمان تولید می شود، گلیم شریکی‌پیچ است که ثبت جهانی است و در برخی کشورهای آسیایی و اروپائی مورد استقبال است.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ هزار نفر بافنده در حوزه بافته‌های داری فعال هستند گفت: یکی دیگر از صنایع‌دستی شاخص استان کرمان پته است و همچنان که می‌دانید امسال رهبر معظم ایران شعار سال را «جهش تولید با مشارکت مردمی» اعلام کردند و پته کرمان یک پته سبز رنگ روی میز در کنار رهبرمان در پیام نوروزی در قاب تصویر وجود داشت.

او ادامه داد: امروز نیز به واسطه علاقه‌مندی ما مردم ایران به رهبرمان، از میان تولیدات صنایع‌دستی استان کرمان به‌عنوان هدیه، پته‌ای به شما تقدیم می‌شود.

علیخانی در پایان گفت: علاقه‌مندیم نمایشگاه صنایع‌دستی استان کرمان در روسیه برگزار شود و هنرمندان ما در آنجا شرکت کنند و آثار ارزشمندشان را در آنجا در معرض نمایش و فروش قرار دهند و خوشحال می‌شویم آثار هنرمندان روسیه را در نمایشگاه کرمان عرضه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما