شناسهٔ خبر: 66195797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار تاکید کرد

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

استاندار خراسان شمالی گفت: یگان‌های نظامی و انتظامی استان در آمادگی کامل قرار دارند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (۲۹ فروردین ماه) در آیین گرامیداشت روز ارتش که در تالار همایش‌های تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ آرامش و امنیت خود در همه شرایط می‌دانند که مانند خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت درست جامعه، بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای به‌دنبال انحلال ارتش بودند و آن را تا مجلس نیز پیش بردند؛ اما امام (ره) این موضوع را خنثی کردند و اینگونه از انحراف جامعه جلوگیری شد، سپس ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: امروز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزان‌مان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را با آمادگی که در طول این سال‌های ایجاد شده است، پشیمان و دنیا را مبهوت خودش کرد.

وی به عزت امروز کشور به‌عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و بی‌باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی و اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد.

حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی شرقی و غربی دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع ایشان در سایه قرآن نشأت می‌گیرد.

فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش نیز در این مراسم از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد.

سرهنگ نجفی اظهار کرد: نیروی انسانی، مولفه مهم ما در ارتش محسوب می‌شود که با نظمی بالا، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی و حتی کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را دارند.

وی گفت: ارتش، خودش را موظف به ارائه خدمات به مردم می‌داند و در شرایط خاص جزو نخستین داوطلبان کمک‌رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در استان در هماهنگی و همکاری با یکدیگرند، ادامه داد: ارتش در خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و مردم آن کرده است و خانواده‌های آنها جزو سرمایه‌های ارتش محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خانواده شهید برومند، شهید وحیدی، شهید جعفری، شهید اسدی، شهید مهنانی، شهید باغچقی و ... تجلیل شد. همچنین جمعی از جانبازان، آزادگان و ورزشکاران برتر نیروهای نظامی و انتظامی استان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما