شناسهٔ خبر: 66194995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پوتین:‌

خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر در جهان بالاست

پوتین:‌ رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر در جهان همچنان بالاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز –چهارشنبه- در اولین کنفرانس بین‌المللی روسیه و آفریقا برای کنترل بیماری‌های عفونی گفت که خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر جدید در جهان زیاد است و قاره آفریقا به ویژه در برابر این چالش‌ها آسیب‌پذیر است.

پوتین گفت: «خطر ظهور پاندمی‌های جدید و گسترش بیماری‌های خطرناک شناخته‌شده در جهان به طور چشمگیری بالا است و قاره آفریقا به طور خاص در برابر این چالش‌ها آسیب‌پذیر است و به تسریع در توسعه امکانات پزشکی، علمی و فناوری برای محافظت از جمعیت در برابر خطر عفونت‌ها و بیماری‌های مسری مختلف نیاز دارد».

وی افزود: «روسیه به نوبه خود آماده همکاری فعال‌تر در این بخش مهم از مراقبت‌های بهداشتی است».

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: «برنامه کمک به کشورهای آفریقایی در زمینه بهداشت و اپیدمیولوژی که در سال گذشته راه‌اندازی شد، بر تامین ده آزمایشگاه سیار با سطح بالای حفاظت بیولوژیکی، آموزش بیش از ۳۵۰ متخصص آفریقایی و سری تحقیقات علمی مشترک تمرکز دارد».

پوتین تاکید کرد که شرکت‌کنندگان در کنفرانس که نمایندگان ادارات و خدمات دولتی مربوطه، پزشکان، اپیدمیولوژیست‌ها و میکروبیولوژیست‌ها از بیست کشور جهان هستند، قادر خواهند بود دانش و تجربه حرفه ای را در زمینه پیشگیری و واکنش به شیوع بیماری های عفونی تبادل کنند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما