شناسهٔ خبر: 66192832 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم:

جامعه نیازمند گسترش فرهنگ نوآوری و فناوری است

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بزرگ‌ترین جامعه آماری کشور را حوزه صنایع فرهنگی و نرم دانست و گفت: در این راستا نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مسعود حسنلو در نشست شورای سیاست گذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین، «کمک به حل مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزار های نوآورانه و فناورانه» را ماهیت ذاتی صنایع خلاق دانست و افزود: با توجه به اینکه بزرگ ترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است؛ نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند و یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف است. همچنین این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاست گذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

وی ادامه داد: کارآفرینان نیز در حوزه صنایع خلاق نقش دارند، از این رو با هدف وارد کردن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود و پیرو راهبرد کلان ۲ نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کمک به گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیانی و ارائه دستاوردهای حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی کشور، این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

یاسر قرائی دبیر اجرایی این رویداد هم گفت: برگزاری مانوین در راستای نگـاه نـوآورانه، آینده‌نگارانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف و ترویج فرهنگ نوآوری است که به کارآفرینی و خلق ثروت منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی، بخش نمایشگاهی، پروتوتایپ، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی از جمله بخش‌های مختلف مانوین است.

دبیر اجرایی رویداد ملی صنایع خلاق مانوین تاکید کرد: این رویداد با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

قرائی ادامه داد: مشارکت در تامین محتوای بخش روایت پیشرفت، مشارکت در نشست‌ها و پنل‌ها، دعوت از فعالان و صاحب‌نظران، حضور واحدهای نوآور، خلاق و فناوری مستعد و توانمند در بخش نمایشگاهی، معرفی ظرفیت های استانی در حوزه های فناوری فرهنگی نرم، توجه به بخش بازار پردازی و لزوم زنجیره ارزش محصولات صنایع فرهنگی و نرم از جمله انتظاراتی است که از اعضای شورای سیاست‌گذاری می‌رود.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست شورای سیاست گذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم این معاونت با حضور جمعی از مدیران دولتی و برخی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگانی این عرصه برگزار شد.

در این نشست مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یاسر جلالی دستیار ویژه رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد حسین سجادی نیری مدیر نوآوری و فناوری تکنوتجارت، محمدرضا زارع برزشی سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش وزارت صنعت، سید علی فاطمی از فعالان مرتبط در شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی مرتضی بیرنگ از فعالان و مدیران عرصه دانش بنیان و اقتصاد خلاق دیدگاه های خود را در این حوزه بیان کردند.

نظر شما